تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۲۴۶۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۴۳ هزار و ۵۰۰ واحد اقتصادی راکد در ایران

‌می‌متالز - نماینده دولت در نهضت احیای واحد‌های اقتصادی گفت: در ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۵۰‌هزار واحد اقتصادی تعطیل و نیمه‌تعطیل داشتیم که با تشکیل نهضت احیای واحد‌های اقتصادی در دولت تاکنون ۶‌هزار و ۵۵۳واحد تولیدی احیا شده است.

به گزارش می‌متالز، امیرحسین مدنی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۵۰‌هزار واحد تعطیل و نیمه‌تعطیل داشتیم، اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم و تشکیل نهضت احیای واحد‌های اقتصادی در دولت تاکنون ۶‌هزار و ۵۵۳واحد تولیدی احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است. این میزان احیایی که اتفاق افتاده ۱۴۵‌هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و در مجموع به واسطه این احیا، ۱۸۲‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

نماینده دولت در نهضت احیای واحد‌های اقتصادی اضافه کرد: برای تامین مالی این واحد‌ها استفاده از ابزار‌های مختلف از جمله منابع و سرمایه‌های مردمی در بورس، منابع بانک‌ها و صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاری در واحد‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل جزو اولویت‌های این دولت بوده است. مدنی گفت: امسال با اولویتی که در تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ گذاشته شد و براساس ابلاغ وزارت اقتصاد و تصویب هیات‌امنای حساب عدالت و پیشرفت، احیای واحد‌های اقتصادی در اولویت پرداخت تسهیلات قرار گرفت. وی افزود: امسال بیش از ۲۰‌هزار میلیارد تومان منابع برای احیای واحد‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل اختصاص خواهد یافت که تاکنون از این میزان، ۶‌هزار میلیارد تومان پرداخت شد. البته در ۶ماهه دوم پرداخت‌ها سرعت خواهد گرفت. سال گذشته هم حدود ۱۵‌هزار میلیارد تومان منابع برای احیای واحد‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری شد. نماینده دولت در نهضت احیای واحد‌های اقتصادی گفت: منابع مردم، احیاگران، سهامداران و صاحبان بنگاه‌ها در کنار منابع دولتی به احیای واحد‌های راکد و نیمه‌فعال منجر می‌شود. مدنی اظهار کرد: از ۶‌هزار و ۵۵۳واحد احیاشده، ۷۰۰واحد با کمک احیاگران به چرخه تولید بازگشته است، به این ترتیب که احیاگران مسائل بنگاه‌ها را احصا و عارضه یابی و در تامین مالی و مسائل حقوقی کمک کردند و در نتیجه واحد‌ها احیا شدند.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده