تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۴
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۳۲۳۲۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان سفر برادران به کردستان رقم خورد؛

اشتغال‌زایی برای بیش از ۱۵۰۰ نفر با افتتاح و آغاز عملیات عمرانی ۹ پروژه در استان کردستان

‌می‌متالز - معاون صنایع عمومی وزارت صمت در جریان دومین دور سفر رئیس جمهور به استان کردستان، با افتتاح و یا آغاز عملیات عمرانی ۹ واحد تولیدی و طرح عمرانی، زمینه اشتغال‌زایی برای بیش از ۱۵۰۰ نفر در این استان فراهم شد.

به گزارش می‌متالز، همزمان با دور دوم سفر آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری به استان کردستان، «محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صمت هم راهی این استان شده بود، ۹ طرح و پروژه ملی و استانی تولیدی و عمرانی را افتتاح یا عملیات اجرایی را آغاز کرد.

این پروژه‌ها که با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۶۰ هزار میلیارد ریال (از محل اعتبار شخصی، تسهیلات و کمک‌های دولتی) افتتاح یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد، زمینه‌ساز اشتغال را برای بیش از ۱۵۰۰ نفر فراهم خواهد کرد.

برادران در این سفر عملیات اجرایی دو واحد تولیدی شامل: شرکت پتروشیمی بعثت با طرح تولید پلی‌اتیلن ترفتالات و مواد اولیه آن شامل اسید ترفتالیک با میزان اشتغال‌زایی ۸۰۰ نفر و شرکت بهینه صنعت آژند تولید کننده ظروف شیشه‌ای دهان گشاد (انواع بطری شیشه‌ای) با اشتغال‌زایی برای ۳۰۰ نفر را آغاز کرد.

همچنین شرکت‌های فن‌آوران صنعت خاک طلای زیتون تولید کننده آجر فشاری تولید کننده انواع سفال ماشینی (اتوماتیک) و نیمه ماشینی (نیمه اتوماتیک)، شرکت پنجره آریا تولید کننده پروفیل یو پی وی سی و شرکت وارو انرژی آریا تولید کننده انوع قیر و ظروف فولادی با گنجایش بیشتر از ۲۰ لیتر، از مجموعه‌هایی بودند که توسط معاون صنایع عمومی افتتاح شدند.

در ادامه این سفر، راه‌اندازی مجدد (احیا) شرکت تعاونی ۱۹۰۰ بستنی عسل که تولید کننده انواع بستنی با ظرفیت اشتغال‌زایی بیش از ۱۷۵ نفر به‌صورت مستقیم هم از مجموعه‌هایی بود که مورد بازدید معاون صنایع عمومی وزارت صمت قرار گرفت.

البته بهسازی و آسفالت جاده دسترسی به معدن باریت شاه‌نشین، بهسازی و آسفالت جاده دسترسی به معادن سنگ مرمر قصلان و بهسازی و آسفالت جاده دسترسی به معادن الوند قلی، پروژه‌هایی بود که عملیات اجرایی آن توسط اداره کل صمت استان کردستان انجام شد و در نهایت با حضور معاون وزیر صمت افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

افتتاح کارخانه آجر سفال قروه با حضور وزیر اقتصاد

کارخانه آجر سفال شهرستان قروه یکی از طرح‌هایی بود که در جریان دومین دور سفر رئیس جمهور به استان کردستان با حضور «احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، «محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صمت و سایر مسئولان ذیربط، در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

خاندوزی در جریان این بازدید اظهار کرد: یکی از موارد، افتتاح واحدی در حوزه آجر سفال بود که آمادگی این را دارد تا برای فاز دوم صد در صد توسعه ظرفیت دهد که اقدامات لازم برای توسعه آن در سال آینده انجام خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه این درشهرستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در سال‌های اخیر داشته‌اند، گفت: امیدواریم با روندی که در یکی دو سال گذشته شروع شده، در سال‌های پیش‌رو پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را برای شهرستان‌های قروه و دهگلان شاهد باشیم.

همچنین «محمدرضا کریمی» مدیرعامل شرکت فن‌آوران صنعت خاک طلای زیتون در افتتاحیه این پروژه، گفت: عملیات احداث کارخانه آجر سفال قروه سال ۱۳۹۹ آغاز و بعد از گذشت سه سال امروز افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه این واحد در مسیر سه استان کرمانشاه، همدان و کردستان که فاقد کارخانه مکانیزه آجر سفال است، قرار گرفته است، افزود: میزان اشتغال‌زایی این طرح ۵۰ نفر در فاز نخست است و در فاز دوم هم امکان ایجاد فرصت شغلی برای ۵۰ نفر دیگر را دارد.

ارتقای تولید پروفیل به ۱۲ هزار تن

طرح توسعه تولید انواع پروفیل یو پی وی سی پنجره آریا در جریان دومین دور سفر رئیس جمهور به استان کردستان با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت، در سنندج به بهره‌برداری رسید.

«بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان در خصوص این پروژه گفت: ظرفیت تولید سالیانه این کارخانه پس از طرح توسعه به ۱۲ هزار تن انواع پروفیل ارتقا می‌یابد.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح توسعه تولید انواع پروفیل پنجره آریا میزان اشتغال‌زایی این طرح به میزان ۹۰ نفر افزوده می‌شود، ادامه داد: برای اجرای طرح توسعه این طرح ۱۷۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که ۵۰ میلیارد تومان آن تسهیلات بانکی بوده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده