تاریخ: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۸
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۲۳۵۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تحلیلگر بازار سرمایه بررسی کرد:

تحلیل تکنیکال و پیش بینی دو شاخص بورس با دو سناریوی کاهش و افزایش

‌می‌متالز - تحلیلگر بازار سرمایه با تحلیل تکنیکال روند شاخص کل و هم وزن، دو سناریوی کاهش و افزایش تا سطح ۱.۹۵ و ۲.۱۵ میلیون واحد را محتمل دانست.

به گزارش می‌متالز، علی ملک لی شاخص کل و هم وزن را مورد تحلیل تکنیکال قرار داد و اعلام کرد: شاخص بورس هفته گذشته در سطح ۱.۹۷۵ میلیون واحد شروع به کار کرد و پایان هفته با افزایش بیش از ۴ درصدی به سطح ۲.۰۵۵ میلیون واحد رسید تا هفته‌ای سبز و مثبت در بورس تهران رقم بخورد.

با توجه به رشد شاخص بورس در هفته گذشته و شرایط تکنیکالی، دو احتمال پیش رو است. در احتمال اول با توجه به رسیدن شاخص کل به مقاومت قوی، کاهش تا سطح ۱.۹۵ میلیون واحد و سپس موج جدید صعودی و احتمال دوم، افزایش قدرتمند شاخص و عبور از ابرکومو و سپس استراحت کوتاه و ادامه روند صعودی تا سطح ۲.۱۵ میلیون واحد وجود دارد.

تحلیل تکنیکال و پیش بینی دو شاخص بورس با دو سناریوی کاهش و افزایش

شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است، وضعیتی بهتر از شاخص کل داشت. این شاخص روز اول کاری هفته با ۶۶۲ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از افزایش ۵.۵ درصدی، پایان هفته به ۶۹۸ هزار واحد رسید.

اگر شاخص هم وزن بتواند این سطح مقاومتی را با قدرت به سمت بالا بشکند، می‌تواند روند صعودی را تثبیت کند. در غیر این صورت امکان افت این شاخص وجود دارد.

تحلیل تکنیکال و پیش بینی دو شاخص بورس با دو سناریوی کاهش و افزایش

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده