تاریخ: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۴
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۳۲۳۶۰۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه خبر داد:

ثبت رکورد‌های متعدد در ریخته‌گری مداوم هم‌زمان با ثبت رکورد تولید اسلب

‌می‌متالز - مدیر ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه از ثبت رکورد‌های متعدد در پارامتر‌های فرآیند ریخته‌گری مداوم در مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مدیر ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه از ثبت رکورد‌های متعدد در پارامتر‌های فرآیند ریخته‌گری مداوم در مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: رکورد ۸۰۱۹۲۴ تن تختال تولیدشده در بازه زمانی سی‌روزه مهرماه سال جاری نسبت به رکورد اردیبهشت‌ماه سال جاری که طی ۳۱ روز به دست آمده بود افزایش چشمگیری داشت و قریب به ۲۰۰۰ تن افزایش تولید ماهیانه محقق شد.

کامران مرادی تصریح کرد: این افزایش تولید که با رکورد‌های متعدد به دست آمد، نشان‌دهنده برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح توقفات و کاهش بسیار زیاد توقفات اضطراری و پیشگیری از حوادث فرآیندی و همکاری و همدلی فراوان است.

وی عنوان کرد: در مهرماه تولید ماشین شماره ۵ ریخته‌گری با ۱۰۷۹ ذوب و تناژ ۱۹۷۲۹۴ تن بیشترین میزان تولید در یک ماه سی‌روزه در ماشین ریخته‌گری است. ماشین شماره ۲ ریخته‌گری نیز با ۱۰۱۰ ذوب و تناژ ۱۸۳۳۲۵ تن، از مرز ۱۰۰۰ ذوب در ماه عبور کرد.

به گفته مدیر ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه، یکی از پارامتر‌های بسیار مهم در واحد ریخته‌گری، متوسط وزن اسلب بر ذوب است که به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد و افزایش آن نشان‌دهنده کاهش بسیار زیاد ضایعات است. پارامتر یادشده در مهرماه سال جاری به ۱۸۲.۰۱ تن در هر ذوب افزایش یافت که در نوع خود بسیار کم‌نظیر است و منجر به دست‌یابی به بازدهی وزنی بیشتر ریخته‌گری از ۹۸.۰۳ به ۹۸.۲۵ شده است.

همچنین در پارامتر پیک‌آپ نیتروژن، در بازه زمانی ذکرشده به رکورد ppm ۳ به‌طور متوسط در همه ماشین‌های ریخته‌گری رسیدیم. این امر تأثیر بسزایی در کیفیت داخلی تختال دارد و کنترل این پارامتر می‌تواند در تولید تختال باکیفیت در کلاس جهانی اثرگذار باشد.

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: درصد تختال بدون عیب در مهرماه سال جاری به رکورد ۹۵.۸۳ درصد رسید که این عدد بی‌نظیر تا به امروز در واحد ریخته‌گری ثبت نشده بود. دست‌یابی به این رکورد بااهمیت نشان‌دهنده شناسایی نقاط حساس در واحد ریخته‌گری و کنترل بسیار زیاد پارامتر‌های فرآیندی و تعمیراتی است که می‌تواند بر کیفیت تختال اثرگذار باشد.

وی همچنین افزود: یکی دیگر از شاخص‌هایی که به افزایش ظرفیت ریخته‌گری مداوم کمک شایانی کرد افزایش سرعت ریخته‌گری است که به‌طور متوسط از ۱.۱۴ متر بر دقیقه به ۱.۱۹ در تمامی ماشین‌های ریخته‌گری رسید. رکورد متوسط سرعت ۱.۴۲ در ماشین شماره ۲ و رکورد بیشترین تعداد ذوب در یک شیفت به میزان ۳۰۳ ذوب در ماه، از دیگر دستاورد‌های واحد است.

بنابر اظهارات مدیر ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه، یکی از دیگر دلایل دست‌یابی به رکورد کمّی و کیفی در مهرماه سال جاری کنترل حوادث فرآیندی بود که این حوادث اثرات بسیار زیادی بر کمیت تولید، توقفات و کیفیت تولید دارد. در مهرماه سال جاری، با یاری خداوند متعال و هوشیاری کارکنان تولید و تعمیرات، کمترین میزان اثرگذاری منفی بر پارامتر‌های ذکرشده صورت پذیرفت.

مرادی در خاتمه از کسب موفقیت‌های فوق به‌عنوان فرصتی برای خدمت یاد و اضافه کرد: از حمایت‌ها و ایجاد روحیه مضاعف نزد کارکنان توسط مدیریت عالی شرکت و همچنین از حمایت‌های مدیریت ناحیه و همه همکاران ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و واحد‌های پشتیبانی و پیمانکاران قدردانی می‌کنم و کسب این مجموعه رکورد‌های غرورآفرین را خدمت همه عزیزان تبریک می‌گویم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده