به گزارش میمتالز، علیرضا کاظمی در پنجمین دوره کمیته ارتقاء ایمنی شیفت فورمنهای شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه ایمنی، یکی از اساسیترین موضوعات تعالی سازمانی است، اظهار کرد: اگر بخواهیم به یک سازمان تکامل یافته برسیم باید در حوزه ایمنی و سلامت کارکنان توجه ویژهای داشته باشیم.
وی افزود: در واقع با وجودی که این حرفها تکراری به نظر میرسد، اما باید برای پیشگیری از تکرار حوادث و به ویژه در حوزه ایمنی و سلامت انسانها این موضوعات تکراری را مدام به روزرسانی کرد.
معاون سرمایههای انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه معتقد است که بازخوانی موارد ایمنی باعث کاهش تلفات میشود و حتی باید این موارد بارها و بارها تکرار تا در ناخودآگاه و نگرش کارکنان و شیفت فورمنها نهادینه شود.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری چنین دورههایی در راستای زیست ایمن در سازمان، تصریح کرد: حفظ و نگهداشت نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه و ارتقاء آنها در ابعاد مختلف در واقع ثروتآفرینی را برای آن سازمان به همراه دارد و این امر ضرورت برگزاری دورههایی برای حفظ امنیت، ایمنی و سلامت این سرمایه ارزنده را دوچندان میکند.
کاظمی خاطر نشان کرد: فولاد مبارکه در همه عرصهها دارای رکورد است و باید در حوزه ایمنی و سلامت کارکنان نیز سرآمد باشد و مدار رو به رشدی را برای خود ترسیم کند.
وی شیفت فورمنها را سفیران ایمنی در زیست بوم فولاد مبارکه دانست و افزود: خلق ذهنی آرام و رفتار و مفاهمه درست در حوزه ایمنی فولاد مبارکه توسط شیفت فورمنها باید نهادینه شود تا به سطح بالایی از ایمنی و بهداشت در این سازمان نائل شویم.
معاون سرمایههای انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه در حوزه اطلاعات و آموزههای ایمنی نقص و کمبودی وجود ندارد، گفت: آنچه که مهم است توجه عمیق به مطالب حوزه ایمنی و سپردن آنها به ذهن است به منظور بهره برداری در عمل از این دانسته هاست.
وی افزود: موفقیت هر روز فولاد مبارکه به همافزایی بوده که همه سطوح در ساختار سازمان در آن همآوایی دارند و یکی از تاثیرگذارترین این سطوح در بخش اجرا، شیفتفورمنها هستند.
کاظمی با بیان اینکه تعمیق دادن به باورهای ایمنی باید در سطح تیمها شکل بگیرد، تصریح کرد: در واقع دستورات این حوزه نباید در حد صورت جلسه باقی بماند و شیفت فورمنها باید با زیرمجموعه خود در ارتباط نزدیک، مفاهیم ایمنی را مداوم به اشتراک بگذارد.
وی ادامه داد: در رده فورمنها در حیطه بهرهبرداری و تعمیرات، واژههای توسعه و تعالی سازمانی بسیار نمود دارد و در تعابیر آنها آمده است که این افراد باید توانایی همزمان رفع تناقضهای شغلی را داشته باشند و بتواند مشکلات تعامل انسانها و تجهیزات را برطرف کنند و این انتظار از این سطح به علت تماس مداوم با بدنه کارکنان، بیشتر احساس میشود.