تاریخ: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۸
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۲۴۲۱۷
سرویس خبر : انرژی

تامین ۸ درصد برق پایدار تهران با احداث سه نیروگاه خورشیدی+فیلم

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان تهران از احداث سه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت بالا در مناطقی از جمله استان قم خبر داد که در صورت بهره‌برداری تا ۸ درصد از برق استان تهران از انرژی‌های تجدیدپذیر قابل دستیابی است.

به گزارش می‌متالز، سبد انرژی ایران متنوع نیست و سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در آن حدود یک درصد است. در بحث تولید برق نیز انرژی‌های تجدیدپذیر سهم ناچیزی داشته‌اند، اما پس از چند دهه قرار است سیاست‌ها تغییر کند. حبیب قراگوزلو مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران در گفتگو با انرژی پرس از احداث نیروگاه‌های خورشیدی چندصد مگاواتی در استان‌های تهران البرز و قم خبر داد و افزود: یکی از بزرگترین سایت‌هایی که برای احداث نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ مگاواتی در نظر گرفته شده، در منطقه حوض سلطان قم می‌باشد که در همین راستا با چند سرمایه گذار مذاکره کرده ایم.

وی افزود: دو سایت ۱۰ مگاواتی فعال در استان قم وجود دارد که امیدواریم تا قبل از شروع اوج بار در سال آینده به مدار بپیوندند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان تهران همچنین در خصوص احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر در تهران و البرز توضیح داد: در ورامین و اشتهارد مناطقی به منظور احداث نیروگاه تجدیدپذیر اختصاص داده شده است. با توجه به اینکه این نیروگاه‌ها باید امکان اتصال به مناطق بالادست را داشته باشند، قرار است یک پست ۴۰۰ کیلوولت در شرق استان تهران احداث شود تا امکان بهره مندی از برق تجدیدپذیر در این منطقه فراهم شود.

وی با بیان اینکه پیک مصرف حدودا ۱۳۵۰۰ مگاوات برآورد شده است، اضافه کرد: ۱۰۵۰مگاوات برق تجدیدپذیر از طریق چند مرحله تا دو سال آینده قرار است به مدار شبکه تامین برق افزوده شود و در صورت تحقق آن، ۸ درصد از برق پایدار استان از محل انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود.

تعداد بازدید : 2

منبع: انرژی پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده