تاریخ: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۹
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۳۲۴۲۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

انتقاد استاندار سیستان و بلوچستان از فرآوری محصولات معدنی در خارج از استان

‌می‌متالز - استاندار سیستان و بلوچستان فرآوری محصولات معدنی استان در خارج از استان گفت: در حال حاضر محصولات معدنی در خارج از استان فرآوری می‌شود و هیچ سهمی از صادرات آن عاید استان نمی‌شود که این موضوع به ضرر استان است.

به گزارش می‌متالز، محمد کرمی در جلسه شورای معادن استان بر استفاده از ظرفیت‌های استان‌های دیگر از جمله کرمان، خراسان رضوی و یزد تاکید کرد و گفت: برای سرمایه‌گذاری در حوزه شهرک‌های صنعتی و حوزه معادن با استان‌های دیگر ارتباط بگیرید و از ظرفیت‌ها و تجربیات موفق این استان‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری بهره بگیرید.

وی افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بالقوه‌ای فراوانی دارد که سرمایه‌گذاری و به بالفعل رسیدن این ظرفیت‌ها به نفع استان‌های دیگر نیز هست.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وجود مرز‌های زمینی و دریایی و وجود منطقه آزاد چابهار ظرفیت‌های خوبی برای فرآوری محصولات در استان و صادرات آن به خارج از کشور است.

وی با انتقاد از فرآوری محصولات معدنی استان در خارج از استان گفت: در حال حاضر محصولات معدنی در خارج از استان فرآوری می‌شود و هیچ سهمی از صادرات آن عاید استان نمی‌شود که این موضوع به ضرر استان است.

کرمی تاکید کرد: همه سرمایه‌گذاران ایرانی ساکن در کشور‌ها و استان‌های دیگر را برای سرمایه‌گذاری به استان دعوت کنید و شرایط را نیز برای سرمایه‌گذاری آن‌ها تسهیل کنید.

وی در ادامه بر تشکیل تعاونی و استفاده از توان و استعداد‌های جوانان استان برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده