تاریخ: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۴۷
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۳۲۴۴۱۴

رشد ۳۰درصدی خروجی آب از سدها/ نقش مهم سد‌ها در تأمین آب کشت پاییزه

‌می‌متالز - درحالی که در سال آبی جاری در میزان ورودی آب به سد‌ها ۴درصد رشد را شاهد هستیم، میزان خروجی آب از سد‌ها رشدی ۳۰درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد و این نشان‌دهنده نقش مهم سد‌ها در تأمین آب کشت پاییزه در کشور است.

به گزارش می‌متالز، در ۵۷ روز گذشته از سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا ۲۷ آبان ۱۴۰۲) در مجموع ۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون مترمکعب آب وارد سد‌های ایران شده که نسبت به ورودی ۲ میلیارد و ۳۱۰ میلیون مترمکعبی آب به سد‌ها در مدت مشابه سال آبی گذشته، رشدی ۴ درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی، ۴ میلیارد و ۴۸۰ میلیون مترمکعب آب از سد‌های کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی ۳ میلیارد و ۴۶۰ میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در زمان حاضر با وجود ۱۹ میلیارد و ۶۴۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سد‌های کشور، ۴۰ درصد ظرفیت مخازن سد‌ها پُر و ۶۰ درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سد‌ها در روز بیست و هفتم آبان ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۹۸۰ میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده رشد ۹ درصدی در این بخش است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده