تاریخ: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۶
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۳۲۴۸۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
اعلام سود ۷۸۰ تومانی هر سهم "سهگمت" در دوره ۹ ماهه؛

رشد بیش از ۵۰ درصدی نرخ‌های فروش علت اعلام سود جذاب "سهگمت"

‌می‌متالز - همچون اکثر شرکت‌های تولیدکننده سیمان در سال جاری، سیاست کاهش فروش کلینکر صادراتی و تبدیل آن‌ها به محصولات سیمانی داخلی برای فروش نیز در شرکت سیمان هگمتان به کار گرفته شده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت سیمان هگمتان هم از قطار تعدیل مثبت سیمانی‌ها جا نماند و با اعلام سود خالص ۵۶۷ میلیارد تومانی در عملکرد ۹ ماهه، تعدیل مثبتی ۶۲ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خود به ثبت رساند.

افزایش نرخ‌های عجیب انواع سیمان در کشور، شرایطی رؤیایی را برای شرکت‌های تولیدکننده این محصولات به وجود آورده و به عبارتی این تورم برای هر کسی بد بود برای شرکت‌های سیمانی موقعیتی مناسب به وجود آورد.

رشد بیش از ۵۰ درصدی نرخ‌های فروش علت اعلام سود جذاب
بر اساس صورت‌های مالی ۹ حسابرسی نشده شرکت سیمان هگمتانه، علی‌رغم عدم تغییر در مقادیر فروش شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش چشمگیر نرخ‌های فروش انواع محصولات منجر به افزایش محسوس و قابل توجه درآمد‌ها و سود خالص این شرکت گردیده است.

همچون اکثر شرکت‌های تولیدکننده سیمان در سال جاری، سیاست کاهش فروش کلینکر صادراتی و تبدیل آن‌ها به محصولات سیمانی داخلی برای فروش نیز در شرکت سیمان هگمتان به کار گرفته شده است.

رشد بیش از ۵۰ درصدی نرخ‌های فروش علت اعلام سود جذاب
در مجموع فروش ۱.۴۹۵.۰۰۰ تن انواع محصولات سیمانی و کلینکر صادراتی، در ۹ ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۲ منجر به ثبت فروشی ۱۱.۹۲۶ میلیارد ریالی و اعلام سود خالصی ۵.۶۷۲ میلیارد ریالی گردیده که عملکردی مطلوب محسوب می‌گردد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده