تاریخ: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۳:۲۳
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۳۲۴۹۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

درخت تجلی به بار نشست/ شمارش معکوس برای افتتاح پروژه مهم تجلی

‌می‌متالز - شرکت پروژه محور تجلی از زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن)، با بهره‌برداری از پروژه کلاف سرمد ابرکوه وارد مرحله بهره‌برداری از پروژه‌های خود می‌شود که می‌تواند فصل جدید برای فعالیت‌های این شرکت محسوب شود.

به گزارش می‌متالز، تامین نقدینگی یکی از اصلی‌ترین دلایل برای طولانی شدن زمان بهره‌برداری از پروژه‌های معدنی و صنایع معدنی است که در دوران تشدید تحریم نیز عملا این چالش بیشتر شد. این در حالی بود که بسیاری از سرمایه‌های سرگردان راهی بازار طلا و ارز می‌شدند تا با نوسانات بسیار به سود‌های کلان دست پیدا کنند.

در این بین باید از راهکاری استفاده می‌شد تا این سرمایه‌ها راهی پروژه‌های نیمه تمام شوند و با شریک شدن سهامداران در سوددهی آن‌ها را در مدت زمانی منطقی به بهره برداری رساند.

در راستای چنین تفکری شرکت «تجلی» اولین شرکت پروژه‌محور از زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن)، کار خود را شروع کرد تا با جذب نقدینگی‌های موجود در جامعه به سراغ فعال‌سازی پروژه‌ها برود.

یکی از شرکت‌هایی که تجلی سرمایه‌گذاری سنگینی در آن داشت، شرکت فولاد سرمد ابرکوه بود که تجلی در ۳ پروژه آن وارد همکاری شد. حالا این شرکت از بهره‌برداری از پروژه کلاف سرمد ابرکوه تا پایان سال خبر می‌دهد که بی‌تردید خبر خوبی برای سهامداران آن خواهد بود.

البته عمده موفقیت تجلی در این سرمایه‌گذاری را باید در اتمام پروژه در زمانی مشخص و منطقی دانست. چالشی که گریبان‌گیر بسیاری از پروژه‌ها شده امروز با فعالیت شرکت‌هایی همچون تجلی قابل حل است. فراموش نکنیم این شرکت پروژه‌محور که برای اولین بار در بخش معدن شکل گرفته است، با ارزیابی دقیق و کارشناسی به سراغ پروژه‌ها می‌رود و در صورت سودده بودن آن‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند.

با بهره‌برداری از پروژه کلاف سرمد ابرکوه درواقع بهره‌برداری از پروژه‌های تجلی کلید می‌خورد و می‌توان سال ۱۴۰۳ را سال پر باری برای این شرکت دانست.

درخت سرمایه‌گذاری شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی) که دو سال از شروع فعالیتش می‌گذرد در حال به بار نشستن است و افتتاح پروژه‌ها در زمان‌های مشخص شده می‌تواند برگ برنده‌ای برای توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌های این شرکت باشد. در واقع افتتاح به موقع پروژه‌ها قدرت شرکت تجلی را افزایش داده و می‌تواند پروژه‌های جدید دیگری را در دستور کار این مجموعه قرار دهد. اما در آن سوی ماجرا سهامدارانی قرار دارند که امروز شاهد به بار نشستن سرمایه خود بوده و مطمئن می‌شوند که تجلی بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در مسیر درستی رو به حرکت است.

این موضوع مهر تاییدی بر توسعه و ادامه دار شدن فعالیت‌های تجلی خواهد بود. از سویی دیگر مسوولیت مدیران این مجموعه را نیز سخت‌تر خواهد کرد، زیرا با توجه به شرایط اقتصادی و تغییرات در بازار داخلی و صادراتی، تجلی باید به سراغ حوزه‌های سودده برود و سرمایه‌گذاری دقیقی بر پروژه‌ها داشته باشد.

به عنوان مثال ورود این شرکت به حوزه عناصر نادر خاکی از اتفاقات مهم برای شرکت و سهامداران آن خواهد بود و می‌تواند سوددهی خوبی با توجه به بازار‌های پیش رو داشته باشد، اما نیازمند سرمایه‌گذاری بالایی خواهد بود. البته تیم تجلی نشان داده تا به امروز در دو سال اخیر یکه تاز سرمایه‌گذاری و حضور در پروژه‌های معدنی و صنایع معدنی مهم بوده و جایگاه خود را ایجاد و تلاش بر ارتقای آن دارد.

منبع: تیتر ۲۰

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده