تاریخ: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۲۱
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۳۲۴۹۹۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
در پنل تخصصی شرکت توسعه و پشتیبانی فناوری و نوآوری فولاد مبارکه بررسی شد؛

چطور از منابع آبی غیرمتعارف در صنایع فولاد استفاده کنیم؟

‌می‌متالز - روش‌های استفاده از منابع آبی غیرمتعارف در صنایع فولاد در پنل تخصصی منابع آبی غیرمتعارف در صنایع فولاد شرکت توسعه و پشتیبانی فناوری و نوآوری فولاد مبارکه در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو ارائه شد.

به گزارش می‌متالز، ناصر باباجانی مدیرعامل شرکت آوین پویان پالاآب ظهر جمعه در پنل تخصصی منابع آبی غیرمتعارف در صنایع فولاد شرکت توسعه و پشتیبانی فناوری و نوآوری فولاد مبارکه در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو، با بیان اینکه اولین تولید کننده ماژول‌های مورد استفاده در سیستم‌های تصفیه فاضلاب به روش بیوراکتورغشایی الیاف توخالی هستیم، اظهار کرد: منابع آبی غیر متعارف به بحث فاضلاب‌های صنعتی و شهری برمی‌گردد، آب صنعتی مورد استفاده یا آب‌های سطحی هستند و یا چاه‌های عمیقی که حفر شده و از آن‌ها برداشت آب می‌شود.

وی ادامه داد: در کشور کمتر مجموعه‌ای را داریم که فاضلاب تولیدی خودش را تصفیه و به عنوان آب صنعتی استفاده کند.

مدیرعامل شرکت آوین پویان پالاآب با بیان اینکه ما برای اجرای طرح استفاده از منابع آبی غیرمتعارف در صنایع فولاد گفت: روش رآکتور غشایی به روزترین روش امروزی است که در ته نشینی ثقلی فاضلاب را تصفیه می‌کند و در این پروژه از روش فیلتراسیون غشایی استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد:در این روش ۱۰۰ درصد باکتری‌ها و ۹۹ درصد ویروس‌ها حذف می‌شود، جالب است بدانید که در سنگاپور طرحی با عنوان new water اجرا شده که بر مبنای آن آب فاضلاب تصفیه شده با روش رآکتور غشایی به عنوان آب شرب مصرف می‌شود.

باباجانی با بیان اینکه شاخص بهره وری آب در کشور پایین وبه اندازه ۳ دلار است، گفت: این امر نشان می‌دهد که آب را در کشور به سمت مصارف صنعتی کانالیزه نشده وباید این امر در دستور کار ویژه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با این روش اقتصادی چرخشی را خواهیم داشت و تبعات اجتماعی در حوزه آب را کاهش خواهیم داد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده