تاریخ: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۵۴
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۳۲۵۰۷۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه:

فرزندان خانواده فولاد برای رسیدن به قله خودشکوفایی و فرانیاز‌ها تلاش کنند

‌می‌متالز - معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه در آیین تجلیل از منتخبان فرزندان خانواده فولاد مبارکه در کنکور ۱۴۰۲ گفت: فرزندان منتخب کنکور خانواده فولاد مبارکه باید در مسیر خودشکوفایی از نیاز‌ها عبور کرده و به فرانیاز‌ها و به تعبیری خدمت به بشریت تمرکز کنند.

به گزارش می‌متالز، علیرضا کاظمی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: خرده فرهنگ‌های فولاد مبارکه امروز نقش یک ارزش در زیست بوم فولاد مبارکه دارند که بخشی از آن‌ها عبور از حداقل‌ها و قرار گرفتن در مسیر دستیابی به حداکثر‌ها و شاسیتگی‌هاست.

وی افزود: این نگاه سبب شده تا فولاد مبارکه بزرگترین کارخانه تولید فولاد خام در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان با کسب ۱.۵درصد GDP باشد.

معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه خاطر نشان کرد: در واقع فولاد مبارکه توانسته خود را با کسب افتخارات بسیار و دریافت نشان پنج ستاره پایداری در کنار شرکت‌های برتر آسیا مانند تویوتا و سامسونگ قرار دهد و این نگاه تعالی فولاد مبارکه نتیجه تلاش افراد گذشته در ساخت فولاد مبارکه است که امروز به آن افتخار می‌شود.

رسیدن به قله خودشکوفایی با عبور از نیاز‌ها

وی با بیان اینکه این فرهنگ در خانواده فولاد نفوذ و برای خودشکوفایی آماده کرده است، گفت: در این راستا خانواده فولاد تلاش دارد که فرزندان خود را به سخت‌کوشی عادت دهند و بیاموزند که خود را برای خودشکوفایی آماده کنند، به عبارتی از تمام نیاز‌های زیستی و نیاز‌های هرم مازلو عبور کنند و در آخرین پله نیاز یعنی خودشکوفایی قرار گیرند.

کاظمی با اشاره به جشن خودشکوفایی فرزندان خانواده فولادی، تصریح کرد: در این جشن به فرزندان فولادی این نگاه القا می‌شود که با عبور از قله نیاز‌ها باید به فرانیاز‌ها توجه کنید؛ همانطور که مازلو با طبقه بندی نیاز‌ها که قله آن خودشکوفایی است، یک پیوست فرهنگی و فرانیاز‌ها را به هرم اضافه کرد.

فرانیاز‌ها منطبق بر شرافت انسانی است

وی فرانیاز‌ها را تعابیری منطبق با شرافت انسان‌ها دانست و افزود: این فرانیاز‌ها نزد بسیاری از انسان‌ها مانند نوع‌دوستی، دگر دوستی، وطن‌دوستی، دید بلند داشتن و خدمت به بشریت مشترک است و در این مسیر افراد خود را درچالش دستیابی به موفقیت‌ها قرار می‌دهند.

معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی فولاد مبارکه ادامه داد: چنین نگاهی باعث می‌شود که علاوه بر اشتراک و انتقال دانش، همه نوع خلق ارزشی برای جامعه رقم بخورد؛ مانند کشاورزی که گندم کاشت می‌کند به دنبال کاه نیست، اما در مسیر کشت گندم، کاه هم نصیب او می‌شود.

وی معتقد است انسانی که در مسیر فرانیاز‌ها حرکت می‌کند در واقع برای دستیابی به خدمت، ایثار، ازخودگذشتگی تلاش می‌کند و در کنارش حتما به تحصیلات عالیه، درآمد، مقام و شهرت هم می‌رسد.

ضرورت آمادگی برای دانشگاه‌های نسل چهارم

کاظمی با تقدیر از کارکنان فولاد مبارکه، افزود: این عزیزان همانطور که در فولاد مبارکه به صنعت فولاد توجه می‌کنند در محیط خانواده زمینه‌های رشد آیندگان جامعه با تربیت صحیح فرزندان خود فراهم می‌کنند و اکنون فرزندانشان در قله نیاز‌ها ایستاده‌اند و آماده هستند که با چتر خودشکوفایی برای خدمت به بشریت پرواز کنند.

وی ادامه داد: در این جلسه به فرزندان خانواده فولاد تاکید شد که خود را برای دانشگاه نسل چهارم آماده کنند که ورودی این دانشگاه‌ها فهم کلمه فرانیازهاست که کلمه ایثار را در عمل ترجمه کنند و خدمت به جامعه تحقق بخشید که این بزرگ‌ترین عبادت نزد خداوند است و در شادی همکاران خود سهیم هستیم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده