تاریخ: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۳
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۳۲۵۱۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گودرزی مطرح کرد

تاثیر سامانه‌های هوشمند در جلوگیری از فرار‌های مالیاتی

‌می‌متالز - نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: ما از طریق هوشمند سازی سامانه‌ها می‌توانیم فرار‌های مالیاتی را کاهش دهیم.

به گزارش می‌متالز، حسین گودرزی، با اشاره به فرار مالیاتی اشخاص و برخی از فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد بهره گیری از سامانه‌های هوشمند در مالیات ستانی از این بخش ها، گفت: باید در امور مربوط به مالیات ستانی به مبحث سامانه‌های هوشمند اتکا کنیم.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به هر میزان عامل انسانی در اخذ مالیات کمتر و سامانه‌های هوشمند در این بخش تقویت شوند، فرار مالیاتی و دیگر مفاسد و رانت‌ها کمتر خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مهمترین مظاهر فساد در طبقه اول جامعه، فرار مالیاتی است، بیان کرد: بنابراین ما از طریق شفاف سازی سامانه‌هایی که البته نباید در میانه راه دچار انحراف نشوند، می‌توانیم مفاسد در فرار‌های مالیاتی را کاهش دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هوشمند سازی سامانه‌ها می‌تواند جلوی فرار‌های مالیاتی را بگیرند، بیان کرد: به طور کل سامانه‌های هوشمند می‌توانند فرآیند مالیات ستانی را بدون وجود عامل انسانی مورد کنترل و دقت بیشتری قرار دهند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده