تاریخ: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۱
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۲۲۸۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیرامور اقتصاد ودارایی تشریح کرد؛

برنامه‌های دولت برای مقاوم کردن اقتصاد

‌می‌متالز - خاندوزی، ارتباط با همسایگان و شرکای راهبردی، جذب ۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی و مقاوم کردن بودجه با تکیه بر درآمد‌های پایدار را از جمله اقدامات دولت برای مقاوم کردن اقتصاد برشمرد.

به گزارش می‌متالز، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به رویکرد دولت برای مقاوم کردن اقتصاد در برابر تحریم‌های آمریکا افزود: سیاستگذاران کشور برای مبارزه با استکبار و آمریکای جهانخوار باید اقتصاد ایران را در مقابل هرگونه فشار خارجی مقاوم کنند.

او با بیان‌اینکه ذیل رهنمود‌های رئیس جمهور در حوزه اقتصادی دولت چند مسیر را در دو سال گذشته جدی‌تر از قبل در دستور کار قرار دهیم؛ افزود: مساله ارتباطات بین‌الملل، منزوی نشدن و محصور نشدن تجارت خارجی از جمله برنامه‌هایی بود در این مدت انجام شد. در واقع با سیاست همسایگی و ارتباط با شرکای راهبردی که علاقمند به کار اقتصادی جدی با جمهوری اسلامی هستند، توانستیم هم صادرات نفتی و هم صادرات غیر نفتی را به اعدادی برسانیم که در تمام سال‌های پیش از آن محقق نشده بود.

وزیر اقتصاد توجه به حوزه سرمایه‌گذاری را محور دیگر برنامه‌های دولت برشمرد وافزود: در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی کشور نیز در طول دو سال گذشته بیش از ۸ میلیارد دلار جذب شده است.

وی، محور سوم را بودجه مقاوم ذکر کرد و توضیح داد: با اقداماتی در زمینه کاهش کسری بودجه، تحقق درآمد‌های مالیاتی، فرار‌های شناسایی، فرار‌های مالیاتی و مولدسازی دارایی‌های دولت تلاش شده تا بودجه مقاوم محقق شود.

خاندوزی، در پایان تسهیل در صدور مجوز‌های کسب و کار را برنامه دیگر دولت خواند و گفت:دراین زمینه نیز موانع را برطرف خواهیم کرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده