تاریخ: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۶
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۲۵۱۲۱
سرویس خبر : صنایع کوچک
سلیمی:

مکان‌یابی شهرک‌های صنعتی دقیق نیست/ گلایه فعالان اقتصادی از قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی

‌می‌متالز - عضو کمیسیون نایب مجلس گفت: بسیاری از فعالان اقتصادی از قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی گلایه‌های جدی دارند بنابراین باید هرچه سریعتر تصمیم درستی در این زمینه اخذ شود.

به گزارش می‌متالز، علیرضا سلیمی درباره وضعیت شهرک‌های صنعتی، گفت: بسیاری از فعالان اقتصادی از قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی گلایه‌های جدی دارند بنابراین باید هرچه سریعتر تصمیم درستی در این زمینه اخذ شود، زیرا در شرایطی که سرمایه‌گذاران عمده سرمایه خود را برای تامین زمین هزینه می‌کنند، تامین سرمایه در گردش مشکل است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود اینکه شهرک‌های صنعتی در برخی شهر‌ها فعال شدند، اما ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز مانند برق و آب با مشکل روبه‌رو است، در واقع سرمایه‌گذار میلیارد‌ها تومان سرمایه‌گذاری کرده، اما با مشکل تامین آب و برق روبه‌رو است و هرچه این مشکل را متذکر می‌شویم، نیز گوش شنوایی برای این موضوع وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: زمانیکه برای شهرک‌های صنعتی مجوز صادر می‌شود باید به موضوع تامین زیرساخت‌های این شهرک‌ها نیز توجه و یژه شود.

وی توسعه شهرک‌های صنعتی را از دیگر موضوعات مهم برشمرد و افزود: در حال حاضر طرح آمایش جدی برای این موضوع وجود ندارد، در برخی موارد شهرک‌های صنعتی در مکان‌هایی تاسیس شده که هزینه‌های مازادی را به فعالان اقتصادی تحمیل می‌کند و این وضعیت خود به مانعی برای تولید تبدیل شده است در واقع مکان‌یابی این مجموعه‌ها دقیق نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: امیدوارم مدیریت جدید شهرک‌های صنعتی بتواند بر مشکلات مزمن این بخش فائق آید و مسیر را اصلاح کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده