تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۲
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۳۲۸۴۹۳
سرویس خبر : صنایع کوچک
معاون وزیر صمت مطرح کرد؛

دنبال تکمیل زنجیره ارزش در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هستیم

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) گفت: به‌دنبال تکمیل زنجیره ارزش در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هستیم که از صنعت پیشران تا پایین‌ترین رده تأمین را شامل می‌شود.

به گزارش می‌متالز، دانشجویان رشته مدیریت دولتی دانشگاه امام صادق (ع) روز شنبه با حضور در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دیدار و گفتگو داشتند.

دانشجویان در این برنامه با اهم اقدامات و شرح وظایف سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران آشنا شدند و مدیران سازمان نیز ضمن تشریح وظایف و فعالیت‌های سازمان به پرسش‌های آن‌ها پاسخ دادند.

به‌دنبال تکمیل زنجیره ارزش در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هستیم

مقیمی در این دیدار، راه‌اندازی مجدد واحد‌های تولیدی راکد و افزایش ظرفیت واحد‌هایی که زیر ظرفیت کار می‌کنند، را از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان متبوع خود برشمرد و گفت: به دنبال تکمیل زنجیره ارزش در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هستیم، مفهوم زنجیره ارزش موضوعی کلی است که از صنعت پیشران تا پایین‌ترین رده تأمین را شامل می‌شود.

وی با اشاره به برنامه توسعه خوشه‌ای، افزود: ۵۰۵ خوشه شناسایی شده است، ۲۳۴ خوشه امکان‌سنجی شده، ۵۴ پروژه توسعه خوشه‌ای در حال اجراء است و ۱۲۹ پروژه توسعه خوشه‌ای خاتمه یافته است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به ظرفیت‌های خوشه‎‌های صنعتی به خوشه مبلمان عطاءآباد (استان گلستان) و خوشه سفال لالجین (استان همدان) به‌عنوان دو نمونه موفق اشاره کرد و از دانشجویان خواست تا با توانمندی‌های فعالان این خوشه‌ها بیشتر آشنا شوند.

وی همچنین تأمین برق پایدار با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و نوسازی و بهسازی صنایع را به عنوان دیگر راهبرد‌ها و اولویت‌های سازمان متبوع خود به دانشجویان معرفی کرد.

در این جلسه که به صورت پرسش و پاسخ برنامه ریزی شده بود پرسش‌هایی درباره امکان سنجی و مکان یابی ایجاد شهرک‌های صنعتی، روش‌های جذب سرمایه گذاری، توازن صنعتی، شهرک‌های فن‌آوری و... از سوی دانشجویان مطرح شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده