تاریخ: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۵
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۲۷۴۵۶
سرویس خبر : صنایع کوچک

مجمع عمومی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد

‌می‌متالز - مجمع عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با دستورکار بررسی عملکرد طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ برگزار و عملکرد مالی این سازمان از تمام جنبه‌های بااهمیت و طبق استاندارد‌های حسابداری، مطلوب و مورد تأیید قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، در این مجمع که به ریاست «علی نبوی» نماینده وزیر صمت در امور مجامع برگزار شد، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی، نیرو و جهاد کشاورزی به‌عنوان صاحبان سهام این سازمان حضور داشتند.

در این نشست، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به ارائه گزارش عملکرد طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ این سازمان در شاخص‌های عملکردی، اعتبارات و بودجه، اقدامات نرم افزاری و حمایتی، توسعه صنایع کوچک، تکمیل زیرساخت‌ها و ... پرداخت و به سئوالات سهامداران پاسخ داد. همچنین موارد مطرح شده در نشست، با تأیید و رأی اعتماد سهامداران به تصویب رسید.

سازمان حسابرسی نیز در بخش دیگر این نشست، به ارائه گزارش صورت‌های مالی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ پرداخت که عملکرد مالی و جریان‌های نقدی آن از تمام جنبه‌های بااهمیت و طبق استاندارد‌های حسابداری، مطلوب و مورد تأیید قرار گرفت.

طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۱۴۰۱ سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مشتمل بر ۱۰ طرح ملی است که ۶ طرح آن در حوزه زیرساخت‌ها و ۴ طرح دیگر در حوزه صنایع کوچک می‌باشد.

۹۸ درصد از مبلغ تخصیص داده شده به سازمان در حوزه طرح‌های زیرساختی و ۸۲ درصد از مبلغ تخصیص داده شده در بخش طرح‌های صنایع کوچک جذب شده است.

کمک به تکمیل و ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی، ایجاد ۷ شهرک فناوری، ایجاد مراکز خدمات فناوری و کسب و کار، کمک به نوسازی و تجدید ساختار صنایع، کمک‌های فنی و اعتباری به صنایع کوچک و متوسط، کمک‌های فنی و اعتباری به صنایع لبنی، کمک به ایجاد و توسعه خوشه‌های صنعتی، کمک به ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، آسفالت معابر خیابان‌ها و جاده‌های دسترسی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ایجاد مناطق ویژه استقرار صنایع مبتنی بر فناوری‌های برتر در جوار قطب‌های علمی و صنعتی کشور، از جمله طرح‌های ملی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای طی سنوات ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

طی این جلسه، گزارشی از آخرین وضعیت و دستاورد‌های کلان این ۱۰ طرح ملی و اثربخشی آن‌ها برای اعضای مجمع تشریح شد و جنبه‌های مختلف آن مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین مهمترین چالش‌های پیش روی سازمان در حوزه‌های مختلف برای اعضای مجمع تشریح و در خواست‌های سازمان برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها به استماع اعضای مجمع رسید.

گفتنی است که مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به صورت‌های مالی و عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت و با حضور عباس علی آبادی"وزیر صمت" ۱۷ مهرماه امسال برگزار شده بود.

به دنبال برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، جلسه کارگروه نمایندگان اعضای مجمع عمومی سازمان نیز به صورت منظم ۳۰ آبان‌ماه امسال با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارائی، نیرو، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی برگزار شد.

همچنین مقرر شد که با تداوم روند برگزاری منظم جلسات، جلسه بعدی مجمع عمومی سازمان به همراه بازدید میدانی از طرح‌ها و پروژه‌ها و خدمات قابل ارائه سازمان، ۳۰ بهمن ماه امسال در یکی از استان‌های کشور برگزار شود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده