تاریخ: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۰۴
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۳۲۵۳۱۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

حمایت ۴۰۰ میلیارد تومانی معاونت علمی از تأمین فناوری‌های گلوگاهی صنایع فولاد و مس به دست دانش‌بنیان‌ها

‌می‌متالز - معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: ۲۱ پروژه دانش‌بنیان به میزان ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات پیش‌بینی شده در قانون جهش تولید حمایت خواهند شد.

به گزارش می‌متالز، روح الله دهقانی؛ معاون علمی رئیس‌جمهور در آیین امضای توافق‌نامه‌های همکاری معاونت علمی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت ملی مس و فولاد مبارکه با شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای توسعه و ارائه محصولات فناورانه و گلوگاهی این صنایع گفت: توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از برنامه‌های اصلی و راهبردی در صنایع کشور است که امروز در قالب توافق‌نامه‌های همکاری با دو صنعت بزرگ کشور یعنی مس و فولاد، جلوه‌ای درخشان از این همکاری رقم خورد.

وی با اشاره به همکاری ارزشمند با صنعت مس، جریان توسعه بازار را یکی از مهم‌ترین ارکان نگه‌داری شرکت‌ها دانست و بیان کرد: معتقدم این وظیفه دولت است که بازار را برای شرکت‌ها فراهم کند تا با آرامش خیال به توسعه و آینده بیاندیشند و امیدوارم که این اسناد همکاری به رونق صنایع مختلف بیانجامد.

دهقانی افزود: در راستای رفع نیاز‌های راهبردی و هوشمندسازی صنایع، برنامه همکاری بین شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع مس و فولاد، پس از یک سال تلاش و پیگیری مستمر در قالب نشست‌های کارشناسی و تخصصی به شناسایی ۲۶ نیاز راهبردی در صنایع یاد شده منجر شده که از این میان، ۲۱ محصول و خدمت در قالب قرارداد و ذیل قانون جهش تولید دانش‌بنیان، مورد حمایت معاونت علمی قرار می‌گیرد و پنج قرارداد همکاری برای هوشمندسازی پنج معدن مس منعقد می‌شود. از این ۲۱ قرارداد توسعه‌دهنده فناوری‌های روزآمد و پیشرفته که قریب به ۸۶۰ میلیارد تومان هزینه دارند حداقل به میزان ۴۰۰ میلیارد تومان در قالب اعتبار مالیاتی توسط معاونت علمی، حمایت خواهد شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور با اشاره به اینکه امضای این توافق‌نامه‌های همکاری، سبب پیوند صنایع بزرگ فولاد و مس کشور با دانش‌بنیان‌ها خواهد شد، عنوان کرد: یکی از رویکرد‌های محوری معاونت علمی، توسعه فناوری‌های راهبردی با نگاه به فناوری‌های مطرح و برافکن دنیا، برای آینده و با شعار کاشتن برای آینده است.

دهقانی بیان کرد: رویکرد دیگری که توسط ستاد‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دنبال می‌شود، کارآمد شدن دستاورد‌های فناورانه‌ای است که طی سه، چهار دهه گذشته به دست آورده ایم و می‌خواهیم آن‌ها را در حوزه‌های مهم اقتصادی از کشاورزی، سلامت و امنیت غذا تا سایر حوزه‌ها به‌کار ببندیم.

وی ضمن تقدیر از نمایندگان مجلس و دست‌اندرکاران بنیان نهادن قانون مترقی و راهبردی جهش تولید دانش‌بنیان، افزود: این قانون امروز زمینه‌ساز حمایت از پروژه‌های مهم و راهبردی در حوزه‌های مختلف صنعت و اقتصاد شده و ۲۱ قراردادی که امروز مورد حمایت معاونت علمی قرار می‌گیرند از محل اعتبار مالیاتی مندرج در قانون جهش تولید دانش‌بنیان حمایت می‌شوند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور با بیان این‌که عزم جدی وزارت صمت به سوی این همکاری‌ها الگوی موفقی برای سایر دستگاه‌هاست ابراز امیدواری کرد که سال آینده شاهد رونمایی و بهره‌برداری از این محصولات باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده