تاریخ: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۸
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۳۲۵۳۸۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
دنیامالی با اشاره به مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه؛

حمایت از نوسازی بافت‌های فرسوده منجر به تولید بیشتر مسکن می‌شود

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس معتقد است به کارگیری سیاست‌های تشویقی ضمن نوسازی بافت‌های فرسوده، تولید مسکن در بافت شهری را نیز به دنبال دارد.

به گزارش می‌متالز، احمد دنیامالی با اشاره به مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه مبنی بر در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای بازآفرینی شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده، گفت: کمیسیون عمران مجلس در حوزه بافت‌های فرسوده دو موضوع را به‌صورت همزمان پیگیری می‌کند، ابتدا نوسازی این بافت‌ها و در ادامه افزایش طبقات را مدنظر قرار داده‌ایم که در این راستا معتقدیم به کارگیری سیاست‌های تشویقی ضمن نوسازی بافت‌های فرسوده، تولید مسکن در بافت شهری را نیز به دنبال دارد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از محلات به دلیل فرسودگی بسیار خالی از سکنه شده و معضلات، آسیب‌های اجتماعی و بزه کاری در این مناطق افزایش پیدا کرده است، افزود: با این اوصاف باید نگاه جدی‌تری در حوزه مدیریت شهری به مساله نوسازی بافت‌های فرسوده داشته باشیم لذا مجلس در قوانین دائمی کشور به این موضوع توجه ویژه‌ای کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت استفاده از ظرفیت بافت‌های فرسوده در جهت ساخت مسکن، مشوق‌های نوسازی باید گسترش پیدا کنند و البته باید در این زمینه اطلاع‌رسانی شود چراکه بسیاری از مردم و حتی شهرداری‌ها از این مشوق‌ها بی‌اطلاع هستند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بافت فرسوده ظرفیت بالقوه پایتخت هستند که باید از آن به بهترین شکل ممکن بهره بگیریم، اظهار کرد: از آنجا که نیاز به ساخت خانه در تهران به شدت بالا است لذا باید با سیاست‌های تشویقی مردم را به ساخت خانه در بافت‌های فرسوده هدایت کنیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده