تاریخ: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۶
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۳۲۵۵۵۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

شناسایی ۱۱۰ هزار خانه لوکس

‌می‌متالز - رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه در ۷ماهه امسال، مالیات‌ستانی از مشاغل رشد بیش از ۹۲درصدی یافت، از کمک ۲۵همتی سازمان مالیاتی برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران و کلزاکاران خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سید‌محمدهادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، در تشریح افزایش درآمد‌های پایدار و تحقق بودجه بدون نفت گفت: سهم اصناف و مشاغل از تولید ناخالص داخلی حدود صفردرصد است، ولی سهم آنان از مالیات کل کشور کمتر از ۵درصد است. بر همین مبنا میانگین مالیات پرداختی اصناف برای عملکرد سال ۱۴۰۱ پنج‌میلیون تومان بوده است.

با‌این‌حال در ۷ماهه نخست سال جاری، مالیات‌ستانی از مشاغل رشد بیش از ۹۲درصدی داشته است. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه تعداد خانه‌های لوکس معرفی‌شده به سازمان امور مالیاتی در سال ۱۴۰۱ برای کل کشور برابر با ۴۰هزار و ۴۹۷ واحد بود، گفت: سازمان امور مالیاتی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان فقط در شهر تهران بیش از ۱۱۰هزار واحد خانه لوکس شناسایی کرده است. او افزود: در شش ماه اول سال جاری درآمد‌های مالیاتی به بیش از دو برابر درآمد‌های نفتی رسیده است. این دستاورد بزرگ دولت سیزدهم در راستای کاهش وابستگی به نفت و تامین مالی پایدار و غیرتورمی با تمرکز بر مالیات‌ستانی از دانه‌درشت‌ها و مبارزه جدی با فراریان مالیاتی رقم خورده است. رئیس سازمان امور مالیاتی به مقابله با فرار مالیاتی و وصول مطالبات دولت اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی برای اولین بار شاهد لحاظ شدن اطلاعات کارت به کارت در اخذ مالیات بودیم. از طرف دیگر با راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی نیز در ۶ماهه سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۶هزار و ۲۵۱ گزارش مردمی در سامانه مربوطه ثبت شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده