تاریخ: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۸
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۳۲۷۴۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر اقتصاد:

۷۱ هزار مودی در سامانه مودیان عضو شدند

‌می‌متالز - وزیر اقتصاد گفت: سامانه مودیان از ابتدای دی شاهد اجرای قانونی خواهد بود که به تازگی تصویب شده است. شرکت‌ها و افراد حقیقی و حقوقی باید صورت حساب‌های خود را در این سامانه صادر کنند. تا به امروز ۷۱ هزار مودی در این سامانه عضو و صورت حساب‌های خود را الکترونیکی صادر می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد اظهار کرد: نرخ رشد اقتصاد ایران در ۸ فصل فعالیت دولت سیزدهم، مثبت بوده که در آخرین آمار مربوط به پاییز ۱۴۰۲ با افزایش ۷.۲ درصدهمراه است. نرخ بیکاری نیز ۷.۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

خاندوزی گفت: تورم تولید کننده در مهر ۱.۵ درصد و در آبان به ۰.۸ درصد رسید یعنی تورم تولید کننده کمتر از ۵۰ درصد بود. در کالا‌های صنعتی تورمی وجود نداشته است.

سخنگوی اقتصادی دولت بیان کرد: ۲۱۰۰ شرکت‌های دولتی و عمومی شناسایی شده است که صورت‌های مالی آن‌ها منتشر شده است. این شرکت‌ها تمام اطلاعاتشان در سامانه سماب بارگزاری شده است. اطلاعاتی نظیر استخدام، اعضای هیئت مدیره، درامد، سود و زیانشان است.

وی گفت: سامانه مودیان از ابتدای دی شاهد اجرای قانونی خواهد بود که به تازگی تصویب شده است. شرکت‌ها و افراد حقیقی و حقوقی باید صورت حساب‌های خود را در این سامانه صادر کنند. تا به امروز ۷۱ هزار مودی در این سامانه عضو و صورت حساب‌های خود را الکترونیکی صادر می‌کنند. دولت مصر است تا اجرای این قانون را تا پایان سال با نتایج مطلوبی همراه کند.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده