تاریخ: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۳۲۵۷۰۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت البرز:

فعالیت معادن البرز تحت مراقبت زیست محیطی است

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره مشکلات آلودگی هوا دراستان اعلام کرد: فعالیت معادن استان به دلیل اهمیت کاهش آلاینده‌ها تحت مراقبت و پایش زیست محیطی قرار گرفته است.

به گزارش می‌متالز، "محمد انصاری" روز پنجشنبه افزود: اکنون از مجموع ۱۰۹ معدن موجود در البرز ۷۸ معدن آن‌ها فعال است و مابقی متروکه یا تعطیل است.

وی تاکید کرد: امروز بحث محیط زیست و مراقبت از آن همواره مورد تاکید است و در حوزه معادن البرز این موضوع با جدیت دنبال می‌شود.

انصاری با اشاره به برخی شکایات از آلودگی زیست محیطی معادن غرب استان البرز گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات زیست محیطی معادن با نصب تجهیزات مورد نیاز مرتفع شده است.

وی ادامه داد: یکی از منابع آلودگی و ایجاد گرد و غبار راه‌های مواصلاتی معادن است که بخشی ازراه‌ها سامان گرفتند و امسال برای ساماندهی مابقی آن‌ها بودجه پیش بینی شده است که با همکاری معدن داران منطقه راه‌های دسترسی به معادن ساماندهی می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت البرز گفت: اکنون تجهیزات مناسبی مانند آب پاش در اختیار معادن البرز قرار گرفته تا در زمان گردو خاک و آلایندگی از آن‌ها استفاده شود.

انصاری تاکید کرد: اگر معادن قوانین زیست محیطی را رعایت نکنند و مردم شکایاتی در این زمینه داشته باشند بر اساس ماده ۴۳ قاون معادن برخورد خواهیم کرد.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت البرز اظهار کرد: رعایت قانون هوای پاک برای تمام دستگا‌های متولی صیانت از محیط زیست در اولویت قرار دارد و ما در بحث صنعت و معدن این موضوع را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از الکترونیکی شدن صدور بارنامه‌های معادن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بر این اساس برای کامیون‌های بار بر از معادن استان بارنامه الکترونیکی صادر می‌شود.

انصاری ادامه داد: یکی از برنامه‌های اداره کل صنعت، معدن و تجارت بحث احیای معادن متروکه و غیر فعال و مزایده گذاری و اعمال حکمرانی در خصوص انجام مزایده‌های به موقع است.

انصاری گفت: عمده ذخایر معدنی استان در حوزه ساختمانی به ویژه شن و ماسه است که بیشتر این معادن در شهرستان ساوجبلاغ متمرکز شده است.

وی ادامه داد: یکی از چالش‌ها در این حوزه برداشت‌های غیر مجاز در برخی مناطق استان البرز از معادن است که در این زمینه معادن موظف به پرداخت عوارض دولتی هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز بیان کرد: از ۷۸ معدن فعال استان تا کنون ابلاغیه حقوق دولتی برای ۵۶ معدن آن‌ها صادر شده است که این اقدام از شهریور ماه سال جاری به اجرا درآمده است.

انصاری با اشاره به تعطیلی شورای معادن البرز در سال‌های گذشته، گفت: این شورا به تازگی با هدف تعامل بیشتر و کاهش مشکلات این بخش فعال شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) البرز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده