تاریخ: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۵۷
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۳۲۶۳۲۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

آخرین مهلت ثبت نام خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه

‌می‌متالز - مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفت: ساعت ۲۴ امشب آخرین مهلت برای ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو است.

به گزارش می‌متالز، مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفت: ٢ خودروساز داخلی هفته گذشته مجوز‌های لازم را اخذ کرده‌اند و مجوز عرضه خودروی Lamari EAMA محصول شرکت آرین و هایما ۷ X محصول شرکت ایران‌خودرو دریافت شده است که از عصر روز ۱۲ آذر عرضه آن‌ها در سامانه یکپارچه آغاز شد.

او گفت:ساعت ۲۴ امشب آخرین مهلت برای ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو است و به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

تقدسی گفت: این مرحله از فروش خودرو‌های وارداتی که پنجمین عرضه این خودروهاست و در قالب اطلاعیه شماره ۶ سامانه یکپارچه تخصیص خودرو‌های وارداتی، ارائه شده است، ۱۱ محصول که شش محصول دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و پنج محصول دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند.

قیمت قطعی ۶ خودرو وارداتی

آخرین مهلت ثبت نام خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه

تبصره: قیمت مندرج در جدول شماره ۱، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... به قیمت‌های فوق اضافه می‌گردد.

آخرین مهلت ثبت نام خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه

تبصره ۱ - قیمت علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

تبصره ۲ - قیمت قطعی خودرو‌های مذکور پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره ۳ - مبلغ پرداختی در صورتی که علی‌الحساب اعلام شده باشد، پس از فراخوان اولیه به صورت ۵۰% قیمت علی الحساب خواهد بود که پس از واریز مبلغ مذکور نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی توسط شرکت واردکننده اقدام می‌گردد و در خصوص موارد مندرج در جدول شماره یک و همچنین مواردی که قیمت قطعی خودرو تا زمان دریافت پیامک اعلام شود شرکت می‌تواند به صورت کامل قیمت قطعی را دریافت کند.

تبصره ۴ - عدم واریز وجه حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه حذف می‌گردد.

تبصره ۵ - حداکثر زمان تحویل خودرو برای قرارداد‌های منعقده ۳ ماه می‌باشد لذا واردکنندگان می‌بایست حداکثر تا سه ماه پس از انعقاد قرارداد نسبت به صدور دعوت‌نامه تکمیل وجه براساس قیمت قطعی اعلام شده اقدام و همزمان تحویل خودرو به متقاضی صورت پذیرد.

تبصره ۶ - در صورت تاخیر در تحویل، قرارداد‌های مذکور مشمول جرایم تاخیر در تحویل مقرر در آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و دستورالعمل‌های صادره در این خصوص خواهند شد. قرارداد‌های مذکور مطابق ضوابط مشمول سود مشارکت و انصراف نمی‌باشند.

تبصره ۷ - تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌گیرد.

تبصره ۸ - آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه عدم تخصیص را مشاهده می‌نمایند، در صورت تمایل نسبت به خودرو‌های ارائه شده در جداول فوق در این مرحله خودرو جدید انتخاب کنند.

تبصره ۹ - اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهاد‌های ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده