تاریخ: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۲
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۳۲۷۲۷۰

درخواست وزارت راه از سران قوا برای واردات واگن مسافری

‌می‌متالز - وزیر راه و شهرسازی از درخواست صدور مجوز واردات واگن مسافری به سران قوا خبر داد و گفت: خط‌آهن نیمه‌تمام اقلید-یزد تا پایان سال تکمیل می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مهرداد بذرپاش در حاشیه افتتاح نمایشگاه حمل‌ونقل با تاکید بر این که در وزارت راه و شهرسازی همه پروژه‌ها را با نقشه راه ایران راه می‌سنجیم و ارزیابی می‌کنیم، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های رئیس جمهور مرتب در جلسات دولت و سایر جلسات، پیگیری پروژه‌های مربوط به پروژه ایران راه و در دستور کار قرار دادن آنهاست.

وی با بیان اینکه مهمترین پروژه‌های ریلی کشور در این جلسات پیگیری می‌شود که می‌توان به خط‌آهن چابهار زاهدان، شلمچه بصره، رشت-آستارا، شهرکرد اصفهان و... اشاره کرد.

وی از بهره‌برداری خط‌آهن رشت کاسپین در دهه فجر امسال خبر داد و با بیان اینکه به این ترتیب اتصال ریلی دریا به دریا محقق می‌شود، گفت: با این اقدام خطوط ریلی توسعه یافته و بنادر میرآباد و بندر کاسپین در کنار بندر سابق انزلی عملاً یک اقتصاد دریای متفاوت‌تری را خواهیم داشت.

وزیر راه و شهرسازی از تکمیل خط‌آهن اقلید-یزد تا پایان سال خبر داد و اضافه کرد: این یکی از پروژه‌های مهم است که منابعی را به آن اختصاص داده ایم. با تکمیل این پروژه جابجایی بار در منطقه یزد کمک شایانی به صاحبان بار می‌کند.

بذرپاش با اعلام اینکه خط‌آهن میانه اردبیل به طول ۱۷۰ کیلومتر در ماه‌های پایانی قرار دارد، اظهار کرد: برای نوسازی ناوگان ریلی، جاده‌ای و دریایی وام کم بهره به متقاضیان پرداخت می‌کنیم.

وی از سفارش گذاری تولید واگن‌های مسافری به تولیدکنندگان داخلی خبر داد و در عین حال افزود: برای پاسخگویی به تقاضای این بخش درخواستی به سران قوا ارائه کرده ایم تا در قالب آن مجوز واردات واگن‌های مسافری را اخذ کنیم.

وی همچنین گفت: تصمیم راهبردی اتخاذ شده تا بخش بار را به صاحبان بار واگذار کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده