تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۲۷
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۱۲۶۰۷
مدیرعامل شرکت چندوجهی فولاد لجستیک مطرح کرد:

ثبت رکورد حمل بالغ بر ۳۰ هزار تن سنگ آهن در فولاد لجستیک

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت چندوجهی فولاد لجستیک از ثبت رکود حمل ۳۰ هزار و ۵۵۵ تن سنگ‌ آهن در روز دوشنبه ۹ مرداد ماه از مبادی جاده‌ای و ریلی کشور در این شرکت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، جواد صادقی مجد بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در شرکت چندوجهی فولاد لجستیک، این شرکت وظیفه حمل و تحویل روزانه ۲۲ هزار تن خوراک (سنگ آهن) مورد نیاز شرکت فولاد خوزستان را بر عهده دارد. با توجه به شرایط حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای کشور در روز‌های ابتدایی امسال، این میزان در ماه‌های فروردین و اردیبهشت، به ۱۵ هزار تن رسید و در ادامه با بهبود وضعیت حمل‌ونقل طی دو ماهه اخیر، به ۱۸ هزار تن افزایش پیدا کرد.

وی در ارتباط با عوامل تاثیرگذار در کاهش حمل مواد اولیه طی ماه‌های ابتدایی امسال، عنوان کرد: به دلیل تعدد تعطیلات رسمی و همچنین ممنوعیت تردد خودرو‌های سنگین در جاده‌های کشور، میانگین حمل و بارگیری مواد اولیه در روز‌های ابتدایی امسال کاهش پیدا کرد و در ادامه شرایط کمی بهتر شد؛ در نهایت ما توانستیم طی چند هفته اخیر، عقب‌ماندگی‌های خود را جبران کنیم و رکورد جدیدی را در حمل روزانه سنگ آهن مورد نیاز شرکت فولاد خوزستان به ثبت برسانیم.

حمل ۳۰ هزار و ۵۵۵ تن سنگ آهن در یک روز

مدیرعامل شرکت چندوجهی فولاد لجستیک در ادامه به ثبت رکورد روزانه حمل سنگ آهن در این شرکت اشاره کرد و گفت: با تلاش بی‌وقفه همکاران در واحد حمل‌ونقل و همچنین حمایت‌های بی‌دریغ شرکت فولاد خوزستان، موفق به ثبت رکورد حمل ۳۰ هزار و ۵۵۵ تن سنگ آهن از مبادی جاده‌ای و ریلی در روز دو‌شنبه ۹ مرداد ماه شدیم که در نوع خود، اتفاقی بزرگ و بی‌نظیر در حمل‌ونقل سنگ آهن محسوب می‌شود. باور ما بر این است که موفقیت در یک شرکت، جز با پشتکار و هم‌دلی سرمایه‌های انسانی که به طور مستقیم و یا غیرمستقیم در حال همکاری با آن مجموعه هستند، حاصل نخواهد شد. خوشبختانه این هم‌دلی میان واحد‌های مختلف شرکت چندوجهی فولاد لجستیک به ویژه حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای طی روز‌های اخیر شکل گرفت و توانستیم این رکورد را ثبت کنیم.

صادقی مجد ادامه داد: البته رکورد حمل روزانه سنگ آهن در شرکت چندوجهی فولاد لجستیک در سال ۱۴۰۰، به میزان ۳۳ هزار تن ثبت شده است و در تلاش هستیم این رکورد را با تلاش و پشتکار بیشتر در مجموعه و همچنین واحد‌های مختلف شرکت فولاد خوزستان همچون خرید، خدمات و… طی روز‌های آینده جابه‌جا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گرمای طاقت‌فرسای هوا در استان خوزستان به ویژه در اواخر تیر و اوایل مرداد ماه نیز نتوانست مانع از رکوردشکنی سختکوشان واحد حمل‌ونقل شرکت چندوجهی فولاد لجستیک در حمل سنگ آهن شود. ما موفقیت به دست آمده را مدیون تک تک عوامل مجموعه، رانندگان و… هستیم و امیدواریم بتوانیم قدرتمندتر از گذشته در صنعت حمل‌ونقل کشور بدرخشیم.

ضرورت توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی

مدیرعامل شرکت چندوجهی فولاد لجستیک در پایان در ارتباط با شرایط حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای کشور، اظهار داشت: زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی در داخل کشور فرسوده شده و همین مساله باعث هدررفت زمان و فرصت‌های فراوانی در راستای توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور شده است. بر همین اساس ضرورت دارد سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی جهت نوسازی و توسعه ناوگان حمل‌ونقل ریلی بیش از پیش افزایش پیدا کند. در حال حاضر وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای در مقایسه با ریلی، کمی بهتر است و نوسازی ناوگان ریلی باید در اولویت دولت و بخش‌های مرتبط قرار بگیرد.

منبع: فلزات آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده