تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۵
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۳۰۵۴۶۵

صف کیلومتری رانندگان و کامیونداران در گرمای طاقت فرسای هرمزگان

‌می‌متالز - یکی از فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا الزامی شدن باسکول محصولات فولاد در منطقه ویژه اقتصادی هرمزگان را موجب ایجاد صف‌های طویل و معطلی چندین ساعته رانندگان و کامیونداران ذکر کرد.

به گزارش می‌متالز، یکی از فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا الزامی شدن باسکول محصولات فولاد در منطقه ویژه اقتصادی هرمزگان را موجب ایجاد صف‌های طویل و معطلی چندین ساعته رانندگان و کامیونداران ذکر کرد.

سعید علام با ارسال تصویر پیوست گفت: اینجا منطقه ویژه اقتصادی هرمزگان واقع در شهر بندرعباس است که تعداد زیادی کارخانجات مهم گندله سازی؛ تولیدات شمش آهن و اسلب و انبار فولاد مبارکه جهت تخلیه بار و بارگیری مجدد به اسکله برای صادرات در آنجا وجود دارد.

وی افزود: مشکل بزرگی که یک سالی هست رانندگان کامیون را درگیر کرده الزامی شدن باسکول محصولات فولاد مبارکه، محصولات فولاد هرمزگان و فولاد صبا است که راننده را ملزم به طی کردن چنین صف‌های طولانی که ساعت‌ها زمان بر می‌باشد کرده است.

او عنوان کرد: سوال ما رانندگان کامیون از مسوولان گمرک جمهوری اسلامی و مسوولان منطقه ویژه این است که چرا مثلا بار بریکت که تولید فولاد صبا بوده و مواد اولیه داخلی فروش هم داخلی است چه ارتباطی با باسکول کردن گمرک دارد که چندین ساعت در این گرمای طاقت فرسای جنوب، راننده را اسیر می‌کنند؟

این راننده کامیوندار تاکید کرد: حتی اگر فرضا این کار بر اساس قوانین اجباری هم باشد چرا تعداد باسکول‌ها را افزایش نمی‌دهند و چرا از باسکول کارخانجات به صورت آنلاین استفاده نمی‌کنند؟

علام گفت: رانندگان برای بارگیری یک سرویس بار مثلا بریکت یا شمش تولیدی فولاد هرمزگان باید چهار بار باسکول انجام دهند که این مسئله موجب نارضایتی و درگیری مداوم بین رانندگان شده است.

صف کیلومتری رانندگان و کامیونداران در گرمای طاقت فرسای هرمزگان

منبع: تین نیوز

عناوین برگزیده