تاریخ: ۰۹ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۳۲۸۳۰۳
سرویس خبر : انرژی
در ماه اکتبر رقم خورد:

تولید نفت خام آمریکا برای نخستین بار از آوریل ۲۰۲۳ کاهش یافت

‌می‌متالز - اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) اعلام کرد تولید نفت خام ایالات متحده در ماه اکتبر ۲۰۲۳ با اندکی کاهش به ۱۳.۲۴۸ میلیون بشکه در روز رسید که اولین کاهش ماهانه از ماه آوریل به شمار می‌رود.

به گزارش می‌متالز، تحلیلگران پس از ثبت رکورد‌های ماهانه در ماه‌های آگوست و سپتامبر، انتظار کاهش سرعت تولید نفت آمریکا را داشتند.

کاهش تولید آمریکا می‌تواند به کاهش نگرانی‌ها درباره مازاد عرضه که در ماه‌های اخیر بر قیمت‌های نفت تأثیر گذاشته است، کمک کند.

با این حال، این اندک کاهش، (فقط ۴۰۰۰ بشکه در روز) احتمالاً نشان می‌دهد که تولید ایالات متحده ممکن است هنوز جا برای رشد داشته باشد.

انس الحاجی، کارشناس بازار انرژی مستقر در دالاس، گفت: کسانی که ماه‌ها تبلیغ می‌کردند که تولید شیل ایالات متحده به اوج خود رسیده است، با شگفتی دیگری روبرو شدند، که تولید نفت خام در همه مناطق به جز داکوتای شمالی افزایش یافت.

داکوتای شمالی، سومین ایالت تولیدکننده نفت ایالات متحده، در ماه اکتبر شاهد کاهش ۲.۴ درصدی تولید نفت خام به ۱.۲۷ میلیون بشکه در روز بود که اولین کاهش ماهانه خود را از ماه مارس ثبت کرده بود.

براساس گزارش ماهانه EIA، تولید ناخالص گاز طبیعی در ۴۸ ایالت تقریباً بدون تغییر در ۱۱۶.۶۳ میلیارد فوت مکعب در روز، در ماه اکتبر، در مقایسه با بالاترین رکورد ۱۱۶.۷۱ میلیارد فوت مکعب در روز در سپتامبر بود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده