تاریخ: ۲۲ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۶
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۳۲۹۶۸۲
سرویس خبر : انرژی

تولید نفت آمریکا در ۲۰۲۵ به یک رکورد جدید می‌رسد

‌می‌متالز - طبق پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت این کشور طی دو سال آینده رو به افزایش خواهد بود و در ۲۰۲۵ به رکورد ۱۳.۴ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، تولید نفت این کشور در ۲۰۲۵ به ۱۳.۴ میلیون بشکه در روز رسیده و یک رکورد جدید ثبت کند.

گزارش این اداره از دورنمای انرژی در کوتاه‌مدت در روز سه‌شنبه منتشر شد و حاکی از اولین اوج تولید نفت آمریکا در ۲۰۲۵ بود. طبق پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت این کشور طی دو سال آینده رو به افزایش خواهد بود و در ۲۰۲۵ به ۱۳.۴ میلیون بشکه در روز می‌رسد. اما تخمین زده می‌شود روند رشد تولید به خاطر کاهش تعداد چاه‌های فعال آهسته شود.

این اداره همچنین پیش‌بینی می‌کند رشد تولید سوخت‌های مایع در دنیا در ۲۰۲۴ آهسته شده و به ۰.۶ میلیون بشکه در روز برسد که نتیجه محدود شدن عرضه نفت اوپک خواهد بود. طبق گزارش این اداره، این رقم در ۲۰۲۵ برابر با ۱.۶ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

در این گزارش آمده است تولید گاز طبیعی آمریکایی ۱.۳ میلیارد فوت مکعب در روز در ۲۰۲۵ رشد خواهد داشت، در حالی که در ۲۰۲۳ برابر با ۴ میلیارد فوت مکعب در روز بود. پیش‌بینی می‌شود تولید زغال سنگ آمریکا بیش از ۹۰ میلیون تن کاهش یافته و به ۴۳۰ میلیون تن در ۲۰۲۵ برسد، یعنی کمترین رقم تولید زغال سنگ آمریکا از اوایل ۱۹۶۰.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی می‌کند رشد تولید در ۲۰۲۵ از تقاضا فراتر رفته و قیمت نفت برنت تا ۷۹ دلار در هر بشکه پایین بیاید. پیش‌بینی این اداره از قیمت نفت در ۲۰۲۴ برابر با ۸۲ دلار در هر بشکه است.

قیمت خرده فروشی بنزین در آمریکا در ۲۰۲۵ به طور متوسط ۳ دلار و ۲۰ سنت در هر گالن خواهد بود. این رقم در ۲۰۲۳ برابر با ۳ دلار و ۵۰ سنت بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده