تاریخ: ۰۹ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۲۸۳۴۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد؛

وصول ۸۹۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن تا پایان آذرماه سال‌جاری در کردستان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد که میزان وصول حقوق دولتی معادن تا پایان آذرماه سال‌جاری در استان ۸۹۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان در جلسه شورای معادن استان کردستان، با اشاره به وجود ۳۶۳ پروانه بهره‌برداری معادن در استان، گفت: کردستان یکی از استان‌های معدنی است و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب از ظرفیت‌های موجود بهترین بهره را برد.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ گونه ماده معدنی در استان وجود دارد، اظهار کرد: ۵۹ معدن استان در شهرستان قروه، ۶۸ معدن در سقز و ۶۰ مورد هم در سنندج وجود دارد.

مدیرکل صمت استان کردستان میزان وصول حقوق دولتی معادن تا پایان آذرماه سال‌جاری در استان را بیش از ۸۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۹۲ درصد از این میزان حقوق دولتی اخذ شده از واحد‌های معدنی استان مربوط به شهرستان قروه است.

وی با بیان اینکه ۸۱۶ میلیارد تومان از حقوق وصولی دولت مربوط به قروه بوده، ادامه داد: میزان وصول حقوق دولتی معادن در سال گذشته در حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود.

خلیقی با اشاره به اینکه اشتغال اسمی واحد‌های معدنی کردستان بالغ بر ۵ هزار و ۱۰۰ نفر و اشتغال واقعی این واحد‌ها ۴ هزار و ۱۳۹ نفر است، گفت: از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۱۱ مورد پروانه بهره‌برداری با اشتغال ۲۶۹ نفر در استان صادر شده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده