تاریخ: ۱۷ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۴
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۲۹۱۸۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صمت استان گیلان مطرح کرد؛

افزایش ۵۱ درصدی وصول حقوق دولتی از معادن گیلان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان گیلان اعلام کرد که وصول حقوق دولتی از معادن گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، «تیمور پورحیدری» مدیرکل صمت استان گیلان، در جلسه تخصصی معدن با حضور مدیران و کارشناسان اداره معادن و اکتشافات معدنی استان اظهار کرد: ساماندهی و نظارت علمی معادن مد نظر قرار گیرد و برخی درخواست‌های برداشت موقت رودخانه‌ای بی‌مورد است و اساساً مصالح رودخانه‌ای را به‌عنوان معدن دائم به رسمیت نمی‌شناسیم.

وی با تاکید بر اینکه نهاد‌های متولی رودخانه‌ها و منابع طبیعی تکالیف نظارتی در حفظ انفال دارند، تصریح کرد: اختیار بستر رودخانه از حیث استعدادیابی، نظارت مستمر و مقابله با برداشت‌های غیر مجاز، با آب منطقه‌ای است و صرفاً پس از موافقت کارشناسی و اعلام نیاز آب منطقه‌ای؛ فقط مجوز حمل توسط اداره کل صمت صادر می‌شود.

مدیرکل صمت استان گیلان به میزان وضعیت برداشت مواد معدنی اشاره کرد و افزود: در ۹ ماهه سال جاری ۷ میلیون و ۸۷۳ هزار تن مواد معدنی از معادن استان برداشت شد که نسبت به ۹ ماه سال قبل ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی همچنین از رشد ۵۳ درصدی اجازه برداشت‌ها در ۹ ماهه اخیر سخن گفته و تصریح کرد: در ۹ ماه امسال ۱۱۸ اجازه برداشت جهت تأمین مصالح پروژه‌های راه آهن رشت_ آستارا، آزادراه قزوین- رشت و سایر پروژه‌های ملی صادر شد و در حالی که در سال گذشته فقط ۷۷ اجازه برداشت صادر شده بود.

پورحیدری با بیان اینکه کارشناسان اداره معادن گروه بندی نظارتی بر معادن را تشکیل دهند، اضافه کرد: در بازدید‌ها از ظرفیت کارشناسی نهاد‌های محیط زیست و منابع طبیعی و آب منطقه‌ای نیز برای اجرای دقیق قانون و نظارت مستمر باتوجه به استقرار مسئولین فنی سازمان نظام مهندسی معدن استفاده شود و در برخورد با متجاوزین به انفال دولت با احدی مماشات نگردد.

وی همچنین با بیان افزایش ۵۱ درصدی وصول حقوق دولتی در ۹ ماهه سال جدید گفت: دریافت حقوق دولتی معادن و برداشت‌های موقت به میزان ۲۶۰ میلیارد و ۴۱۶ میلیون تومان می‌باشد در حالی که این میزان وصول حقوق دولتی در مدت مشابه سال گذشته ۱۷۱ میلیارد و ۸۸۷ میلیون تومان بوده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده