تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۲۸۴۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان گیلان مطرح کرد؛

رشد ۲۳۰ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی در گیلان/ ۱۵۸ پروانه صنعتی در استان صادر شده است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان گیلان از رشد ۲۳۰ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «تیمور پورحیدری» مدیرکل صمت استان گیلان صبح امروز یکشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: ۱۵۸ واحد صنعتی طی ۹ ماه با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۷ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیدند.

وی با بیان اینکه این سرمایه‌گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳۰ درصد رشد داشته است، افزود: در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۶ واحد تولیدی به بهره‌برداری رسیده که در این بخش نیز رشد بیش از ۲۵ درصدی را در تعداد واحد‌های تولیدی ایجاد شده شاهد هستیم.

مدیرکل صمت استان گیلان از صدور ۱۵۸ پروانه صنعتی در استان خبر داد و اضافه کرد: در سال جاری برای ۸ هزار و ۲۵۲ نفر اشتغال ایجاد شده که در این بخش نیز از رشد ۳۵۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رو به رو هستیم.

وی به جواز‌های تأسیس صنعتی صادره در ۹ ماهه سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: ۱۱۹ جواز در ۹ ماهه سال جاری با سرمایه‌گذاری ۷ هزار و ۲۹ میلیارد ریال توسط این اداره کل صادر گردیده که از لحاظ سرمایه‌گذاری ۶۵ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

پورحیدری همچنین گفت: در ۹ ماهه سال‌جاری پیش بینی اشتغال جواز‌های تأسیس صادره ۳ هزار و ۴۹۰ نفر بوده که با راه‌اندازی این واحد‌های صنعتی اشتغال مناسبی را در حوزه صنعتی در استان شاهد خواهیم بود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده