تاریخ: ۱۲ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۳۲۸۷۶۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش ۷ درصدی مصرف فولاد با ساخت یک میلیون مسکن

‌می‌متالز - عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: ساخت یک میلیون مسکن طی دو سال آینده حدود ۶ تا ۷ درصد مصرف فولاد کشور را افزایش خواهد داد که البته بحث اجرایی شدن این طرح نیز وجود دارد.

به گزارش می‌متالز، بهادر احرامیان با اشاره به بودجه ساخت یک میلیون مسکن در سال آینده اظهار کرد: امروزه برای ساخت یک میلیون متر مربع مسکن، اگر مساحت هر واحد حدود ۱۰۰ متر باشد، در مجموع ۱۰۰ میلیون متر مربع بنا با مصرف ۵۰ کیلوگرم آهن، به حدود ۵ میلیون تن از محصولات فولادی نیاز دارد که تا حدودی می‌تواند در کاهش رکود بازار تاثیر گذار باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: در واقع این اقدام طی دو سال آینده حدود ۶ تا ۷ درصد مصرف فولاد کشور را افزایش خواهد داد که البته بحث اجرایی شدن این طرح نیز وجود دارد.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه زمانی که انواع عوارض برای صادرات وضع می‌شود و یا شرایط تجارت خارجی ثبات درستی ندارد، مشتریان خارجی تمایل به خرید محصولات ایرانی با ارزش افزوده بیشتر را نخواهند داشت، گفت: از طرفی، پیش بینی شرایط فولادی‌ها برای قطعی گاز در زمستان بسیار سخت است؛ اما می‌توان گفت همچنان در این حوزه ناترازی‌هایی وجود دارد و البته که میزان قطعی به شدت برودت هوا نیز بستگی دارد.

احرامیان در پایان خاطرنشان کرد: همچنین به نظر می‌رسد این اتفاق تأثیر زیادی در روند قیمتی محصولات از جمله شمش نداشته باشد؛ چرا که روند قیمتی محصولات از تورم سرچشمه می‌گیرد و عرضه و تقاضا تأثیر چندانی در روند معاملات و قیمت‌گذاری ندارد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده