تاریخ: ۱۲ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۳۲۸۷۲۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان گفت:

معدن؛ مساله حیاتی شرکت فولاد خوزستان است/ تولید ۱۳.۶ میلیون تنی "فخوز" در افق ۱۴۱۰

‌می‌متالز - مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان گفت: امروز موضوع معدن برای شرکت فولاد خوزستان یک مساله استراتژیک حیاتی و شاید یکی از تضامین بقای کسب و کار این شرکت باشد.

به گزارش می‌متالز، جامعی، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۰ سند چشم‌اندازی با افق ۱۴۱۰ تعریف کرد تا بتواند ظرفیت تولید را از ۳.۸ به ۱۳.۶ میلیون تن برساند. این یک جهش بسیار بزرگ بوده که از ظرف زمانی معقولی برخوردار است.

وی افزود: سال گذشته دیوان محاسبات گزارشی تهیه کرد که در آن گزارش آمده بود، ذخیره سنگ آهن کشور ۲۳۰۰ میلیون تن است. این یعنی اینکه ما بر اساس تاریخ این گزارش تا ۱۷ سال آینده سنگ آهن در کشور داریم. شرکت‌هایی بزرگی مانند شرکت فولاد خوزستان برای اینکه امنیت سرمایه‌گذاری را حفظ کنند، به سمت تملک معادن باکیفیت سنگ آهن رفتند. همانطور که می‌دانید کارخانه‌های فولادی بدون سنگ آهن نمی‌توانند فولاد تولید کنند. اتفاق دیگر این است که مجموعه‌ای که قبل از این تامین سنگ آهن را انجام می‌دادند، به جای اینکه سرمایه خود را برای اکتشافات در عمق انجام دهند، به صنایع پایین‌دستی رفتند. کارخانه‌ای که خود نیاز به سنگ آهن دارد، آن را در بازار عرضه نمی‌کند؛ بنابراین نیاز بود شرکت فولاد خوزستان به این استراتژی پی ببرد که برای حفظ امنیت سرمایه‌گذاری، حفظ امنیت شغلی برای پرسنل و حفظ بقای خود باید تمهیداتی بیندیشد. با همین نگاه در سال ۱۴۰۰، شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان تشکیل شد. یک گروه با تخصص معدنی فقط روی موضوع معدن متمرکز شدند. امروز موضوع معدن برای شرکت فولاد خوزستان یک مساله استراتژیک حیاتی و شاید یکی از تضامین بقای کسب و کار این شرکت باشد.

جامعی ادامه داد: لازم است بگویم هرچقدر در رسانه‌ها از شرکت فولاد خوزستان حمایت صورت گیرد، کم است. تعامل خوب شرکت فولاد خوزستان و رسانه‌ها را شاهد هستیم. اما فارغ از این که این شرکت، تولیدکننده چه محصولی است و چه معدنی خریداری کرده، واقعیت این است که شرکت فولاد خوزستان، نماد و شرکت اقتصاد مقاومتی در ایران است. حتی با یک جستجوی ساده در شبکه‌های معاند، متوجه هجوم وحشتناک به شرکت فولاد خوزستان خواهیم شد.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: هفته گذشته دو شبکه معاند ۴ در آنتن فولاد خوزستان را زدند. شرکت‌های فولادی بزرگ‌تر از ما وجود دارد. اما معتقد هستیم، اتفاقی در شرکت فولاد خوزستان رخ داده که باعث نگرانی آن‌ها شده است.

وی در روایتی از شهید همت، بیان کرد: شهید همت گفت که "وقتی در جنگ جبهه خودی را گم کردید، ببینید دشمن کجا را هدف گرفته است." واقعیت این است که برای صیانت از شرکت فولاد خوزستان و رشد آن به کمک همه نیاز داریم. در حال حاضر، دشمن فولاد خوزستان را هدف گرفته است.

جامعی در پایان گفت: از همه رسانه‌ها درخواست می‌کنم اتفاق خجسته‌ای که در شرکت فولاد خوزستان رقم خورده را به بهترین نحو به جامعه بیرون منعکس کنند. قطعا ایران‌اسلامی و استان خوزستان به واسطه اشتغال‌زایی در صنایع مختلف بهره‌مند می‌شود. همچنین، مسوولیت‌های‌ اجتماعی به واسطه درآمد بالاتر از ظرفیت بیشتری برخوردار خواهد شد.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده