تاریخ: ۱۶ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۲۲
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۳۲۸۹۲۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان عنوان کرد:

سرمایه‌گذاری فولاد خوزستان در بالادست، یک ضرورت است

‌می‌متالز - مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان در نشست خبری مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان با اصحاب رسانه در زنجان عنوان کرد: شرکت فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۰ سند چشم‌اندازی برای خود تا سال ۱۴۱۰ تعریف کرد که ظرفیت تولید خود را از ۳.۸ میلیون تن فعلی به ۱۳.۶ میلیون تن برساند. این می‌تواند یک جهش بزرگ برای فولاد خوزستان محسوب شود، البته با توجه به زمان‌بندی پروژه‌ها این میزان ظرفیت برای این فولادسازی پیش‌بینی شده است.

به گزارش می‌متالز، «محمد جامعی» در ادامه با اشاره به چالش‌های این چشم‌انداز تصریح کرد: نه تنها برای فولاد خوزستان بلکه هیچ افزایش ظرفیتی بدون نگاه کردن به مسائل آن محقق نمی‌شود.

وی در ادامه توضیح داد: سال گذشته دیوان محاسبات گزارشی ارائه کرد که ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تن ذخیره سنگ آهن فعلی در کشور موجود است و بر این اساس تا ۱۷ سال آینده سنگ آهن نخواهیم داشت. این مساله باعث می‌شود که شرکت‌های بزرگی مانند فولاد خوزستان، به ناچار برای اینکه امنیت سرمایه‌گذاری آن‌ها حفظ شود، به سمت تملک معادن سنگ آهن پیش بروند.

مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: مجموعه‌هایی که تا پیش از این تامین سنگ آهن انجام می‌دادند، به جای اینکه در صنعت خود یعنی معدن‌داری سرمایه‌گذاری کنند و به سمت اکتشافات در عمق بروند، صنایع پایین‌دستی خود را توسعه داده‌اند؛ از این‌رو سنگ آهن را در بازار عرضه نمی‌کنند و به مصرف کارخانه خود می‌رسانند و این موضوع تامین سنگ را برای شرکت‌های فولادی با بحران روبرو می‌کند، بنابراین نیاز است که شرکت فولاد خوزستان، همانند سایر واحد‌های فولادسازی در بالادست سرمایه‌گذاری کند، تا از این طریق امنیت سرمایه‌گذاری و شغلی را برای کارکنان مجموعه و در کل برای بقای خود حفظ کند.

جامعی در ادامه افزود: زمانی که به افق ۱۴۱۰ نگاه می‌کنیم، موضوع افزایش ظرفیت را در فولاد خوزستان داریم، بنابراین سرمایه‌گذاری در بالادست اهمیت چندبرابری پیدا می‌کند. با همین نگاه در سال ۱۴۰۰ در فولاد خوزستان شرکت توسعه معادن تشکیل شد که گروهی با تخصص معدنی، روی حوزه معدن متمرکز شوند. تا پیش از این واحد تامین و خرید مواد اولیه فولاد خوزستان این کار را انجام می‌داد. البته بدون شک اگر ما مواد اولیه ارزانی پیدا کنیم، حتما از آن استفاده می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع معدن تصریح کرد: امروز معدن برای شرکت فولاد خوزستان یک مساله استراتژیک و حیاتی است و شاید یکی از تضامین بقای فولاد خوزستان محسوب شود.

مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان در ادامه یادآور شد: هر اندازه از شرکت فولاد خوزستان، از سوی رسانه‌ها حمایت انجام گیرد، کم است و باز هم جا برای کار دارد. البته امروز شاهد رابطه خوبی بین فولاد خوزستان و رسانه‌ها هستیم. البته باید یادآور شد که فارغ از اینکه این شرکت چه محصولی تولید می‌کند، نماد اقتصاد مقاومتی در کشور شده است. شاید چندان قدر این شرکت را ندانیم، اما با جستجوی ساده در شبکه‌های معاند، متوجه هجوم وحشتناک این شبکه‌ها به شرکت می‌شویم. همین هفته گذشته شبکه‌های معاند، چهار بار فولاد خوزستان را کوبیدند. بیهوده این کار را انجام نمی‌دهند، چراکه شرکت‌های فولادی بزرگ تری از ما نیز وجود دارد یا در سایر صنایع، صنایع سودآورتری نسبت به شرکت خوزستان نیز وجود دارد. اما باید اندیشید که چه اتفاقی در شرکت فولاد خوزستان افتاده که باعث نگرانی آن‌ها شده است. برای نمونه ۶ مردادماه گذشته شاهد حمله سایبری به فولاد خوزستان بودیم که در آن عملیات آن‌ها قصد داشتند ذوب را از کار بیندازند و کار‌های دیگر هم انجام بدهند. واقعیت این است برای اینکه از این شرکت صیانت کرده و آن را رشد بدهیم، نیاز به حضور همه عزیزان داریم. یک روایتی از شهید همت نقل کنم، ایشان گفتند وقتی در جنگ، جبهه خودی را تشخیص نمی‌دادیم، نگاه می‌کردیم که دشمن کجا را هدف قرار گرفته است. هم‌اکنون دشمن فولاد خوزستان را مورد هدف قرار داده است و این موضوع نیاز به این امر دارد که دوستان در رسانه‌های مختلف، کمک کنند تا اتفاق‌های خجسته به جامعه بیرونی منعکس شود. بدون شک همه ایران از آن بهره خواهند برد و برای مردم خوزستان اشتغال‌زایی خواهد شد. همچنین مسوولیت‌های اجتماعی به‌واسطه درآمد بالاتر، نصیب مردم این استان خواهد شد. علاوه بر این، بدون شک جامعه سهامداری از سود بیشتری منتفع خواهند شد و خیر آن به تمام جامعه ما خواهد رسید.

گزارش از پایگاه خبری فلزات خاورمیانه (می متالز)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده