تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۴
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۲۸۸۹۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

در جلسه هم‌اندیشی فولادسازان القایی چه گذشت؟

‌می‌متالز - روز دوشنبه ۱۱ دی ماه جلسه هم اندیشی رسته ذوب القایی انجمن فولاد با حضور بیش از ۲۵ شرکت عضو این رسته برگزار شد. تامین آهن اسفنجی مورد نیاز کارخانجات ذوب القایی و یکپارچگی در سیاست‌های فروش این شرکت‌ها از مهم‌ترین موضوعات این جلسه بود.

به گزارش می‌متالز، جهاندار شکری، نماینده رسته ذوب القایی در هیات مدیره انجمن فولاد در خصوص نتایج این جلسه گفت: متاسفانه عدم توازن در زنجیره فولاد موجب شده ضریب قیمتی آهن اسفنجی نسبت به شمش فولادی به بیش از ۷۰ درصد برسد که عمده فشار این مساله بر واحد‌های کوچک و متوسط فولادی وارد می‌آید که باعث شده که بعضی از کارخانجات تعطیل شوند و بعضی دیگر هم در شرف تعطیلی هستند.

شکری افزود: در این جلسه مقرر شد یک هیات اجرایی ۷ نفره در رسته تشکیل شود که بتوانند بیش از پیش مسائل این رسته را به انجمن انتقال دهند و در جهت رفع آن‌ها پیگیری و کمک کنند.

همچنین قرار شد نامه‌ای توسط انجمن به معاون معدنی وزارت صمت ارسال شود و در همین راستا جلسه‌ای نیز بین نمایندگان رسته با ایشان هماهنگ شود. علاوه بر این پیرامون نقشه راه رسته ذوب القایی نیز تبادل نظر شد تا پس از تکمیل مورد اجرا و بهره‌برداری قرار گیرد.

منبع: چیلان

عناوین برگزیده