تاریخ: ۱۷ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۲
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۳۲۹۱۹۰
سرویس خبر : انرژی

آغاز ثبت‏‏‌نام ساخت نیروگاه در نخستین شهرک خورشیدی

‌می‌متالز - ثبت نام متقاضیان در نخستین شهرک تخصصی خورشیدی ایران با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها (mojavez.ir)، در بخش ساخت نیروگاه تجدیدپذیر آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، نخستین شهرک تخصصی خورشیدی ایران با مساحت ۱۰۰هکتار با ظرفیت نزدیک به ۱۵مگاوات در منطقه‌ای به نام «شال» در بوئین زهرای استان قزوین با همکاری ساتبا، شرکت شهرک‌های صنعتی ایران، استانداری و شرکت برق منطقه‌ای قزوین در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد. برای تسهیل در ساخت شهرک‌های خورشیدی، تفاهم نامه‌ای با معاون صمت مبادله شد تا شرکت شهرک‌های صنعتی برای معرفی ساختگاه‌های با بستر آماده و دارای زیرساخت و ترجیحا در کنار شهرک‌های صنعتی، همکاری لازم را داشته باشند.

براین اساس، نخستین تفاهم نامه با شرکت شهرک‌های صنعتی در بهمن ۱۴۰۱ برای راه اندازی نخستین شهرک خورشیدی در قزوین به صورت چهارجانبه با استاندار، شهرک‌های صنعتی، برق منطقه‌ای و ساتبا مبادله شد. در مرحله نخست از زمین ۱۰۰هکتاری که برای ایجاد زیرساخت، معرفی و برای ایجاد شهرک خورشیدی برنامه ریزی شده، مقرر شد با توجه به وجود پست برق و امکان اتصال به شبکه، نیروگاه خورشیدی با ظرفیت حدود ۱۵مگاوات در بستر‌های ۱۰۰، ۲۰۰، ۵۰۰کیلووات، یک و دو و سه مگاوات جانمایی شود.

با توجه به جانمایی انجام‌شده و فراهم شدن زیرساخت‌های اتصال به شبکه برق، با هماهنگی استانداری قزوین، شرکت شهرک‌های صنعتی و ساتبا، فراخوان برای واگذاری ساختگاه‌ها در نخستین شهرک خورشیدی مصوب منتشر شد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده