تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۳:۲۱
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۳۲۹۳۹۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
با اعتماد مجتمع مس شهربابک به متخصصین داخلی

یکی از تجهیزات اساسی پالایشگاه باز طراحی و ساخته شد

‌می‌متالز - پمپ گردش الکترولیت یکی از اساسی‌ترین تجهیزات پالایشگاه خاتون‌آباد است که به طور مکرر و ماهانه دچار خرابی می‌شد و توقف تولید و افت کیفیت محصول را به دنبال داشت. پس از باز طراحی پمپ توسط کارشناسان امور پالایشگاه خاتون‌آباد و ساخت آن توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، این پمپ ۱۴ ماه است بدون توقف در حال کار است.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس شهربابک، مهندس مهدیان مدیر امور پالایشگاه در تشریح این خبر گفت: ۷ سال از راه‌اندازی پالایشگاه و فعالیت این پمپ الکترولیت می‌گذرد و در طول این مدت به دلیل شرایط خاص عملکردی و بلندی طول شافت، به طور میانگین ۷۰ مرتبه در سال دچار بریدگی شافت می‌شد که این اتفاق علاوه بر هزینه‌ی تامین قطعات پمپ، توقف تولید و افت کیفیت کاتد پالایشگاه را در پی داشت.

وی افزود: ما برای حل این مشکل با شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی متخصص در این حوزه مانند شرکت PONG YONG کره جنوبی و شرکت‌هایی در تبریز، اصفهان، مشهد و کرمان رایزنی کردیم، اما نتیجه‌ای حاصل نشد.

مهدیان ادامه داد: در همین راستا کارشناسان امور پالایشگاه نسبت به اصلاح نقشه پمپ اقدام کردند و با همکاری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، پمپ گردش الکترولیت پالایشگاه که یکی از اساسی‌ترین تجهیزات این کارخانه بود با اعتماد مجتمع مس شهربابک، به دست متخصصین و مهندسین داخلی ساخته و نصب شد و هم اکنون پس از ۱۴ ماه فعالیت بدون وقفه، همچنان در حال کار می‌باشد.

یکی از تجهیزات اساسی پالایشگاه باز طراحی و ساخته شد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده