تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۳۱
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۳۳۴۵۲۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
«علیرضا سالاری» عضو هیات مدیره اتحادیه فیروزه شهربابک:

معرفی قابلیت فیروزه شهربابک در صنعت جواهرسازی به همت مجتمع مس شهربابک

‌می‌متالز - فیروزه شهربابک به عنوان دبیرخانه شهر ملی فیروزه و با هدف معرفی و ایجاد زمینه‌ی آشنایی متخصصان و کارشناسان حوزه گوهرسنگ‌ها، در بزرگ‌ترین گردهمایی برند‌های برتر صنعت گوهرسنگ کشور، شرکت کرد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس شهربابک، «علیرضا سالاری» عضو هیات مدیره اتحادیه فیروزه شهربابک با بیان این مطلب، حضور در اولین نمایشگاه بین‌المللی گوهرسنگ‌ها را فرصتی ویژه برای معرفی کیفیت و ویژگی‌های خاص سنگ فیروزه شهربابک به خصوص در حوزه فیروزه جواهری عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری ورکشاپ‌های مختلف با حضور اساتید برجسته حوزه گوهرسنگ‌ها در راستای معرفی فیروزه شهربابک از دیدگاه زمین‌شناسی و گوهرشناسی، بیان داشت: معرفی پیشینه تاریخی سنگ فیروزه شهربابک و در معرض نمایش قرار دادن نمونه‌های مختلف استخراج شده از معادن شهربابک از جمله فعالیت‌های غرفه دبیرخانه فیروزه شهربابک در این نمایشگاه بود.

سالاری عضو هیات مدیره شهر ملی فیروزه ضمن تقدیر از شرکت ملی صنایع مس ایران در راستای ایجاد فرصتی مناسب برای معرفی فیروزه شهربابک در نمایشگاه بین‌المللی گوهرسنگ‌ها، حمایت و توجه دکتر «امیر خرمی‌شاد» مدیرعامل شرکت ملی مس به ظرفیت‌های صنعت فیروزه در شهربابک را فرصتی مناسب برای کسب جایگاه اصلی این صنعت در حوزه گوهرسنگ‌های ایران دانست.

گفتنی است نخستین نمایشگاه بین‌المللی گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات، تجهیزات و صنایع وابسته از سوم تا ششم اسفندماه با حضور ۷۰ شرکت در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد و غرفه فیروزه شهربابک به عنوان شهر ملی فیروزه با همت مجتمع مس شهربابک و حضور فعالانه هفت نفر از اعضای اتحادیه فیروزه شهربابک، در این نمایشگاه دایر بود.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده