تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۲:۱۰
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۳۳۵۳۱۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

اولین نیروگاه گازی شهربابک در خاتون‌آباد احداث می‌شود

‌می‌متالز - مجتمع مس شهربابک در راستای تامین برق مورد نیاز خط تولید کارخانه ذوب خاتون‌آباد در پیک مصرف و جلوگیری از توقفات ناشی از قطعی برق، قراداد احداث اولین نیروگاه گازی ۴۲ مگاواتی شهربابک را منعقد کرد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس شهربابک، مهندس «امیر عطارزاده» مجری پروژه توسعه ذوب خاتون‌آباد از تسطیح و آماده‌سازی زمین احداث نیروگاه برای تحویل به پیمانکار خبر داد و گفت: مدت زمان اجرای فاز اول این پروژه پس از آغاز عملیات اجرایی ۹ ماه تعیین شده است که پیش‌بینی می‌شود در اواخر سال ۱۴۰۳ شاهد بهره‌برداری از اولین نیروگاه گازی در شهربابک باشیم.

وی افزود: تولید ۴۲ مگاوات برق در فاز اول احداث این نیروگاه علاوه بر تامین برق مورد نیاز کارخانه ذوب خاتون‌آباد، تقویت زیرساخت‌های مس شهربابک و حوزه برق شهرستان و همچنین کاهش توقفات ناشی از قطع برق در مجتمع مس شهربابک را باعث می‌شود.

لازم به ذکر است نیروگاه گازی خاتون‌آباد دارای سه فاز اجرایی می‌باشد که در فاز اول و دوم، احداث دو نیروگاه ۴۲ مگاواتی و در فاز سوم این پروژه، احداث نیروگاه سیکل ترکیبی به جهت بالا بردن راندمان تولید برق پیش‌بینی شده است.

اولین نیروگاه گازی شهربابک در خاتون‌آباد احداث می‌شود

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده