تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۷
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۳۲۹۵۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل بیمه ایران:

دیه جان‌باختگان حادثه معدن دامغان کامل پرداخت شد

‌می‌متالز - رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران گفت: دیه مربوط به ۶ جان‌باخته حادثه انفجار معدن طزره دامغان به صورت کامل پرداخت شد.

به گزارش می‌متالز، یکشنبه دوازدهم شهریور ۱۴۰۲ طی حادثه‌ای در یکی از تونل‌های استخراج زغال سنگ طزره دامغان متعلق به شرکت البرز شرقی ۶ معدنچی به نام‌های بهروز افروز، قربانعلی کمال، حسین غزائیان، حمید ایزدی، ابوالفضل غنایی و محمد نعیمی‌صفت، در تونل محل حادثه انفجار معدن محبوس شدند که تلاش‌ها نتیجه نداد و پیکر بی‌جان آنان از تونل خارج شد.

محمدجعفر عبداللهی رییس کل دادگستری استان سمنان در آخرین خبر‌ها در آبان ۱۴۰۲ با اشاره به تفهیم اتهام جدید ۲ مسئول مقصر در معدن رزمجاه طزره دامغان، گفت: تاکنون درصد تقصیر سه نفر در این حادثه مشخص شد.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران روز چهارشنبه افزود: بیمه ایران به منظور تسریع در انجام وظایف خود در روز حادثه انفجار معدن طزره دامغان اعلام آمادگی کرد تا بخشی از دیه جان‌باختگان را به صورت علی الحساب پرداخت کند، اما دستگاه قضا به منظور بررسی موضوع‌هایی در زمینه وارثان و بازماندگان، با این موضوع موافقت نکرد.

حسن شریفی تصریح کرد: دیه ۶ جانباخته حادثه طزره دامغان به نرخ دیه امسال به صورت کامل پرداخت شده است.

شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی به عنوان یکی از واحد‌های زیرمجموعه ذوب آهن اصفهان و از تامین کنندگان کنسانتره زغال‌سنگ کُک شو، در سالیان اخیر روند رو به رشدی را در زمینه توسعه ذخائر زغال‌سنگ و شبکه معادن، تولید و درآمدزایی و خروج از شرایط زیان‌ده را تجربه کرد.

این شرکت سال ۱۳۴۹ آغاز به کار کرد و عمده فعالیت آن شامل اکتشاف، بهره برداری از معادن و فرآوری زغال سنگ جهت تامین بخشی از کنسانتره مورد نیاز ذوب آهن اصفهان است.

ستاد مرکزی شرکت در شهر شاهرود قرار دارد و هم‌اکنون یکهزار و ۷۰۰ نفر در شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی مشغول به کار هستند که حوزه فعالیت این شرکت از معادن طزره در شمال شرق شهرستان دامغان واقع در استان سمنان تا جنوب شهرستان مینودشت واقع در استان گلستان است.

مجموعه معادن زغال سنگ البرز شرقی در منطقه طزره دامغان در مناطق سردسیر و کوهستانی جنوب رشته کوه‌های البرز و در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان دامغان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سمنان

عناوین برگزیده