تاریخ: ۲۱ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۱۶
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۳۲۹۶۴۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کرمان:

واردات زغال سنگ در این استان توجیه ندارد

‌می‌متالز - استاندار کرمان با بیان اینکه زمانی در این استان، معادن زغال سنگ فراوانی وجود دارد، واردات زغال‌ سنگ توجیه ندارد گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه زغال سنگ کرمان هم اشتغالزایی دارد و هم در تامین امنیت و آرامش منطقه موثر است.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی فداکار شبانگاه چهارشنبه در نشست دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور، معاون امور مجلس و استان‌های وزارت تعاون افزود: امروز فولاد میدکو کرمان از خارج، زغال سنگ وارد می‌کند در حالی که کرمان تعداد زیادی معادن زغال‌ سنگ دارد.

وی اظهار داشت: در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان کرمان، پیشنهادات خوبی در مورد زغال سنگ مصوب شد و بخشی از کار پیشرفت خوبی داشت.

استاندار کرمان تصریح کرد: پیشنهاد ما این بود که مجموعه زغال سنگ از زیرمجموعه صندوق فولاد بیرون بیاید.

وی ادامه داد: راه توسعه معادن زغال سنگ کرمان سرمایه‌گذاری است و این کار در توان صندوق فولاد نیست، زغال سنگ کرمان را نجات دهید و همه چیز در این مورد شفاف است.

فداکار تاکید کرد: ظرفیت معادن زغال سنگ کرمان باید به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک وزارت گسترده در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی است عنوان کرد: در استان کرمان مجموعه‌های اقتصادی زیادی داریم که سهامدار شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار هستند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

عناوین برگزیده