تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۴
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۳۲۹۵۸۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

نگاهی به وضعیت تجارت آنلاین فولاد در چین و هند

‌می‌متالز - تجارت آنلاین فولاد چین از سال ۲۰۱۵ چهار برابر شده است. آیا هند راه چین را خواهد رفت؟

به گزارش می‌متالز، تجارت الکترونیک روش مدرن خرید یا فروش کالا و خدمات از طریق بستر آنلاین است. فروشندگان می‌توانند این کار را یا از طریق وب سایت خود یا یک وب سایت واسطه ایجاد شده انجام دهند یا فروش را از طریق رسانه‌های اجتماعی انجام دهند. امروزه فعالان بازار به طور فزاینده‌ای از اشکالات مدل سنتی که می‌تواند از طریق تجارت الکترونیک رفع شود، آگاه شده اند.

به عنوان مثال، از جمله معایب مدل سنتی عبارتند از لایه‌های بیش از حد در زنجیره تامین، هزینه‌های بالای توزیع، انبارداری و حمل و نقل. کالا از یک کارخانه به عمده فروش، سپس به چندین تاجر و در نهایت به مصرف کننده نهایی منتقل می‌شود. ریسک اعتباری بالاتر به دلیل پشتیبانی محدود از داده‌های اعتباری و دامنه نوسانات قیمت بالاتر نیز مطرح است چرا که زنجیره تامین طولانی ریسک قیمت گذاری را تقویت می‌کند.

از طرف دیگر تجارت الکترونیک چندین مزیت کلیدی را ارائه می‌دهد از جمله اینکه کارخانه‌های فولاد، انبارداری، پردازش، حمل و نقل و تامین مالی زنجیره تامین را می‌توان در یک پلت فرم ادغام کرد. کل زنجیره تامین کوتاه می‌شود و ریسک قیمت گذاری را کاهش می‌دهد. حلقه بسته زنجیره تامین، تجارت امن و عملیات اعتباری و تامین مالی قابل دستیابی است. هزینه‌های معاملاتی را نیز کاهش می‌دهد.

در سطح جهان، چین بزرگترین بازار تجارت الکترونیک فولاد را داراست. حجم معاملات آنلاین حدود ۲۵ درصد از کل فروش فولاد در چین را در بر دارد. تجارت آنلاین فولاد در چین از سال ۲۰۱۵ حدود ۴ برابر شده از ۵۱ میلیون تن به تقریبا ۲۰۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ و ۲۲۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

هند نیز زمینه رشد در فروش آنلاین فولاد را دارد. هند یکی از اقتصاد‌های در حال رشد است که در حال حاضر ۳.۳ تریلیون دلار ارزش دارد. هند از نظر تقاضای فولاد درخشان‌ترین نقطه بوده و انتظار می‌رود تولید فولاد خام هند تا سال ۲۰۳۰ از ۱۲۶ میلیون تن به حدود ۲۱۰ میلیون تن برسد و مصرف نیز در این دوره از ۱۲۰ میلیون تن به حدود ۱۹۰ میلیون تن افزایش یابد. بنابراین، فعالان بازار زمینه کافی برای رشد در بازار الکترونیک فولاد را می‌بینند و از مزایای مختلف آن استفاده می‌کنند. در حال حاضر، ضریب نفوذ تجارت الکترونیک فولاد کمتر از ۲ درصد است، اما فضای بسیار زیادی برای رشد در آن وجود دارد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده