تاریخ: ۲۴ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۴
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۳۲۹۸۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدور بیش از ۲ هزار مجوز طرح صنعتی در کردستان/ ۲۳ هزار شغل تثبیت شد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان با بیان اینکه تا کنون مجوز ۲ هزار و ۳۴ طرح صنعتی در استان صادر شده، گفت: در حال حاضر مجوز‌های صنعتی در کمتر از ۴۰ دقیقه صادر می‌شود و این نشان از تسهیل در امر سرمایه‌گذاری استان است.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان، در جلسه شورای هم خانواده صمت، گفت: در شهرستان‌ها توسط نهاد‌های توسعه‌ای شستا، ایمیدرو، کمیکو و تاسیکو خواستار سرمایه‌گذاری با توجه به ظرفیت‌های آن‌ها شده‌ایم و خوشبختانه شستا اخیرا در سقز برای طرح توسعه طلای کردستان ورود پیدا کرده است.

وی افزود: همچنین از ایمیدرو درخواست ورود به بحث سرمایه گذاری در استان را داشته ایم و با توجه به طرح تحول ۳ جانبه در استان و اجرای پرواز ژئوفیزیک دیواندره و طرح مطالعه شناختی، انتظار می‌رود، ایمیدرو در محدوده‌های امید بخش ورود پیدا کند و معادن تازه کشف شده در قالب مزایده به سرمایه‌گذاران واقعی واگذار شود.

مدیرکل صمت استان کردستان اظهار کرد: نهضتی که در مجموعه صمت برای امر سرمایه گذاری راه افتاده بسیار خوب است و خوشبختانه بحث مجوز سرمایه گذاری لوازم خانگی در شهرستان سنندج با اشتغال زایی ۵۰۰ نفر صادر شده است.

وی ادامه داد: در بحث صنعت نیز دوشنبه‌های تولید را داریم و در شهرستان‌ها مشکلات واحد‌های تولیدی را از نزدیک مشاهده کرده و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به مباحث و مشکلات واحد‌های تولیدی در بحث سرمایه‌گذاری، تسهیل و احیای واحد‌ها و پرداخت وام‌ها ورود پیدا می‌کند.

خلیقی همچنین یادآور شد: تثبیت ۲۳ هزار فرصت شغلی، دستاورد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان است و خوشبختانه باتوجه به سیاست‌های انقباضی، بانک‌های عامل حمایت‌های لازم را در بحث پرداخت وام ۱۸ درصد از تولید کنندگان داشته است.

وی در ادامه بیان کرد: در حوزه معدن یکی از استان‌های معدنی کشور هستیم که دارای ۱۸ گونه ماده معدنی است و از لحاظ تنوع بیشترین تنوع معدنی را در سطح کشور دارد، ذخیره قطعی این ۱۸ گونه ماده معدنی ۵۹۷ میلیون تن است.

مدیرکل صمت استان کردستان با اشاره به نهضت شکل گرفته در امر اکتشافات مواد معدنی، خاطرنشان کرد: با توجه به اکتشافات صورت گرفته به طبع ذخیره‌ها افزایش می‌یابد که فقط در شهرستان بیجار ۱۸۵ میلیون تن ذخیره قطعی آهن وجود دارد که به شرکت برسم لعل واگذار شده و در شهرستان قروه نیز ۲۳۰ میلیون تن ذخیره قطعی آهن داریم و این امر نشان از تحول در حوزه معدن است.

وی اظهار کرد: با توجه به اکتشافات صورت گرفته در روستای نارنجک قروه ذخیره قطعی طلا پیدا شده که ۴ برابر زرکوه است و انتظار می‌رود شاهد تحول، توسعه و همچنین اشتغال زایی مناسبی در استان کردستان باشیم.

خلیقی همچنین گفت: در حوزه تجارت، صادرات و ترانزیت گام‌های خوبی برداشته شده و انتظار می‌رود بحث تسهیلات و تامین ارز واحد‌های صنعتی به جد پیگیری شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده