تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۹
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۲۹۶۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معاون وزیر صمت با نمایندگان خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور دیدار کرد

‌می‌متالز - اعضای خانه صمت ایران و استان‌ها در دیدار و نشست با معاون وزیر صمت مسائل، مشکلات و دغدغه‌های خود را بیان و بر تعامل و هم‌افزایی با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مسیر پیشبرد اهداف توسعه‌ای بخش صنعت تاکید کردند.

به گزارش می‌متالز، نشست «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با نمایندگان خانه صنعت، معدن و تجارت شامگاه سه‌شنبه به میزبانی سازمان برگزار شد.

وی در این نشست ضمن استقبال از نظرات سازنده و تخصصی تشکل‌ها و بخش خصوصی، تأکید کرد: هم افزایی و تعامل با تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی یک اولویت و ضرورت است.

معاون وزیر صمت اضافه کرد: مسایل مرتبط با بهبود و ارتقای فضای کسب و کار و ارتقای ظرفیت‌های مغفول مانده تولید را با هم افزایی با بخش خصوصی دنبال خواهیم کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: هر جایی بخش خصوصی ظرفیت لازم را داشته باشد، از این ظرفیت استفاده بهینه خواهیم کرد.

«سیدحسن غضنفری» عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این نشست مسایل و مشکلات صنعت‌گران را مشترک میان سازمان متبوع خود و خانه صمت ایران دانست و گفت: خانه صمت در حوزه‌هایی از جمله پایش فعال‌سازی واحد‌های صنعتی، احیاء واحد‌های راکد و افزایش ظرفیت واحد‌هایی که زیر ظرفیت کار می‌کنند، می‌توانند به ما کمک کرده که این موضوعات با تشریک مساعی و همکاری متقابل به نتایج موفقیت آمیزی خواهد رسید.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را نماینده مردمی‌ترین بخش اقتصاد دانست و گفت: پراکندگی شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سراسر کشور گواه و مؤید این موضوع است.

«محمدرضا مرتضوی» در ادامه تاکید کرد: حضور انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی در کنار سازمان و هم افزایی و تعامل سازمان با تشکل‌ها و انجمن‌ها یک ضرورت مهم در مسیر حل و فصل مشکلات صنعت و صنعتگران است. قائم مقام دبیرکل و عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت در این نشست با اشاره به برنامه‌های خانه صمت ایران در حوزه توسعه بازار و راه اندازی دفاتر تجاری و اقتصادی خارج از کشور، اظهار کرد: در حوزه بهبود خدمات کسب و کار و توسعه شهرک‌های خصوصی به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری آماده همکاری هستیم.

«آرمان خالقی» موضوع نوسازی و بهسازی تأسیسات زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را یک ضرورت دانست و افزود: خانه صمت ایران به عنوان یک تشکل تخصصی بخش خصوصی آماده همکاری با سازمان متبوع شما در مسیر پیشبرد اهداف توسعه‌ای بخش صنعت کشور است.

مدیریت مصرف و تأمین انرژی پایدار و ارائه راهکار‌های لازم در این حوزه، آموزش، تحقیق و توسعه، حمایت از شرکت‌های خدماتی جهت ارائه خدمات بهتر به صنایع، اهتمام ویژه به استفاده از نظرات تخصصی و سازنده بخش خصوصی و تشکل‌ها، توازن صنعتی و توجه به انجمن‌های همگن و رشته فعالیت‌های تخصصی از جمله مهمترین موارد مطرح شده توسط اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت بوده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده