تاریخ: ۲۴ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۰
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۲۹۹۳۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

شمش فولاد صادراتی ایران با قیمت ۵۲۰ دلاری در اندونزی

‌می‌متالز - یک محموله ۴۰ هزار تنی شمش فولاد صادراتی ایران با قیمت CFR، ۵۲۰ دلار برای هر تن در اندونزی به فروش رسید. متال اکسپرت در گزارشی با تایید این خبر نوشت قیمت پیشنهادی فروشندگان شمش فولاد در دریای سیاه نیز روز به روز افزایش می‌یابد.

به گزارش می‌متالز، یک ساعت پس از اینکه پلتس قیمت شمش فولاد فوب دریای سیاه را ۵۱۵ دلار به ازای هر تن اعلام کرد، متال اکسپرت در گزارشی نوشت یک محموله ۴۰ هزار تنی شمش فولاد صادراتی ایران در جنوب شرق آسیا با قیمت CFR، ۵۲۰ دلار به ازای تن معامله شده‌است. این محموله باید ماه فوریه به خریداران تحویل داده شود.

نشریات مختلف پیش از سال ۲۰۲۴ مدعی بودند بازار جنوب شرق آسیا به دلیل تقاضای بالا شرایط مناسبی برای صادرات محصولات فولادی دارد. فولادسازان چینی نیز در سال ۲۰۲۳ بر صادرات خود در کشور‌های این منطقه افزودند و اکنون در شرایطی که جنوب شرق آسیا شمش فولاد در بسیاری از مبادی بین ۵۵۰ تا ۵۶۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شود، شمش فولاد صادراتی ایران با قیمت ۵۲۰ دلاری به اندونزی رسید. این در حالی است که آخرین قیمت شمش فولاد صادراتی ایران در منطقه حدود ۴۹۰ دلار به ازای هر تن به ثبت رسیده‌است.

متال اکسپرت مدعی شد هفته گذشته یک محموله شمش فولاد صادراتی ایران با قیمت ۴۹۰ دلار به ازای هر تن معامله شده‌است. البته رشد قیمت شمش فولاد دریای سیاه خبری خوبی برای صادرکنندگان ایرانی است. متوسط قیمت آخرین معاملات شمش فولاد صادراتی ایران به صورت نمودار زیر است:

شمش فولاد صادراتی ایران با قیمت ۵۲۰ دلاری در اندونزی

معامله این هفته شمش فولاد صادراتی ایران به حالت CFR انجام شد در نتیجه در نمودار بالا قرار نمی‌گیرد، ولی خبر این معامله همراه با خبر رشد قیمت شمش فولاد فوب دریای سیاه خبر خوبی برای صادرکنندگان ایرانی است. قیمت شمش فولاد صادراتی ایران از اوایل مرداد ماه تا کنون با افزایش بیش از ۱۱ درصدی از ۴۴۰ دلار به ازای هر تن به ۴۹۰ دلار رسیده‌است و همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

گزارش‌های غیررسمی نشان می‌دهد فروشندگان ایرانی قیمت پیشنهادی خود را تا ۵۰۵ دلار افزایش داده‌اند. متال اکسپرت در گزارشی پیرامون قیمت‌های پیشنهادی نوشت فروشندگان روسی قیمت پیشنهادی خود را تا ۵۳۰ دلار افزایش داده‌اند و شایعاتی مطرح می‌شود که خریداران نیز حاضرند تا ۵۲۲ دلار به ازای هر تن بپردازند.

متال اکسپرت مدعی شد برخی از تجار کشور‌های منطقه آماده‌اند شمش فوب دریای سیاه را با قیمت CFR بالاتر از ۵۵۰ دلار نیز بخرند. تجار دورنمای قیمت CFR شمش فولاد دریای سیاه را در محدوده ۵۶۰ دلار می‌بینند و این به معنای رشد قیمت شمش فولاد فوب دریای سیاه بین ۵۴۰ تا ۵۴۵ دلار به ازای هر تن است. با این افزایش قیمت شرایط برای رشد قیمت شمش فولاد صادراتی ایران نیز فراهم خواهد شد. فعلاً آخرین گزارش‌های غیررسمی نشان می‌دهد فروشندگان قیمت خود را تا ۵۰۵ دلار افزایش داده‌اند و خریداران در حال آنالیز معامله با قیمتی بالاتر از ۴۹۰ دلار هستند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده