به گزارش میمتالز، این اقدامات ممکن است فشار بیشتری را به رقبای تسلا برای کاهش قیمت وارد کند. دور نخست تخفیفهای این خودروساز آمریکایی در ژانویه ۲۰۲۳ تولیدکنندگان چینی مانند اکسپنگ و بیوایدی و همچنین خودروسازان جهانی مانند فولکسواگن را مجبور به کاهش قیمتها کرد. پیشبینی میشود بازار خودروهای برقی چین برای دومین سال در ۲۰۲۴ کند شود. انجمن خودروهای مسافری چین در اوایل این هفته اعلام کرد پیشبینی میشود ارسال محمولههای خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی به نمایندگیها در سال جاری ۲۵درصد افزایش یابد و به ۱۱میلیون دستگاه برسد. فروش خودروهای برقی در چین در سال گذشته ۳۷درصد افزایش یافت و تحویل خودروهای برقی خالص و پلاگین هیبریدی به ۸.۹میلیون دستگاه رسید. بر اساس گزارش بلومبرگ، تسلا به طور فزایندهای از کاهش قیمت برای جذب خریداران استفاده میکند.
منبع: دنیای اقتصاد