تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۳
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۳۰۰۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

عملیات استخراج در معدن سنگ آهن گزستان بافق یزد آغاز شد

‌می‌متالز - عملیات استخراج در معدن سنگ آهن گزستان بافق یزد، روز دوشنبه در مراسمی با حضور مسوولان استانی و کشوری در این شهر آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل هلدینگ بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر در این مراسم گفت: در این معدن حدود ۱۰ هزار متر حفاری اکتشافی انجام شده است، میزان ذخیره شناسایی شده معدن یاد شده ۹۰ میلیون تن با عیار متوسط ۲۶ درصد و از نوع توده‌ای می‌باشد.

سید ابوتراب فاضل با بیان اینکه میزان استخراج ماده معدنی و باطله طی ۲ سال آینده در حدود چهار میلیون تن پیش بینی شده است، هدف اصلی شرکت را اکتشاف و معادن تکمیل اکتشافات و احداث کارخانه کنسانتره با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن ذکر کرد.

تعداد بازدید : 4

وی افزود: این معدن اکنون برای ۱۲۰ نفر شغل ایجاد کرده که پس احداث کارخانه کنسانتره به ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم افزایش می‌یابد.

معدن سنگ آهن گزستان در ۶۵ کیلومتری شهرستان بافق در استان یزد قرار دارد و فاصله روستای گزستان تا معدن ۶ کیلومتری است.

از حدود ۵۵۰ معدن استان، پنج مورد در مقیاس بزرگ ملی قرار دارد و بقیه در حد متوسط و کوچک است و از میان معادن ملی می‌توان به سنگ آهن چادرملو اردکان، زغال سنگ بافق (۲ معدن)، سرب و روی مهدی آباد مهریز و اورانیوم ساغند اشاره کرد و ذخیره قطعی مجموع معادن استان حدود ۲ میلیارد تن تخمین زده می‌شود.

در یزد بیش از ۵۰ نوع اندیس معدنی وجود دارد و به همین دلیل چهارمین استان توسعه یافته صنعتی و از لحاظ تنوع معدنی دومین استان کشور است و این منطقه به دلیل واقع شدن در مرکز ایران و فرو افتادگی کویر مرکزی و وجود چند گسل فعال، بستر ذخایر معدنی متعددی است که وجود این معادن مزیتی برای استان هست.

هم‌اکنون بیش از ۱۲ هزار نفر در معادن یزد فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) یزد

عناوین برگزیده