تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۴۰
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۳۰۱۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در اتاق اصناف ایران صورت گرفت؛

رونمایی از دستگاه‌های کارتخوان اندرویدی با اتصال آسان به سامانه مودیان

‌می‌متالز - با حضور جمعی از مسوولان سازمان امور مالیاتی کشور و اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران از دستگاه‌های کارتخوان اندرویدی با قابلیت اتصال آسان و رایگان به سامانه مودیان رونمایی شد.

به گزارش می‌متالز، مهدی موحدی بکنظر رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور در نشست هم اندیشی با اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران پیرامون تسهیل فرایند‌های اجرایی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، گفت: در ارایه صورت‏حساب‏های الکترونیکی مالیاتی، مودیان در بخش نوع یک و نوع دو با مشکل مواجه بودند که برای رفع این مشکل سعی کرده ایم از طریق دستگاه‏های کارت‏خوان اندرویدی اطلاعات خرید‌های نوع یک و دو را وارد سامانه کنیم.

وی افزود: این دستگاه‏های اندرویدی نه تنها برای طلافروشان بلکه سایر اصناف هم که موظف به انجام تکالیف قانونی خود برای وارد کردن اطلاعات به سامانه مودیان مالیاتی هستند، از طریق این دستگاه‏ها و تلفن همراه اندرویدی می‌توانند اقدام به ثبت اطلاعات خود کنند.

موحدی با بیان اینکه تمامی دستگاه‏های کارتخوان قابلیت آن را دارند که به روزرسانی شوند و سازمان امور مالیاتی هم تمهیدات خوبی برای این دستگاه‏ها درنظر گرفته است، خاطرنشان کرد: مودیان می‌توانند با مراجعه به سازمان امور مالیاتی و یا از طریق سامانه مودیان، این دستگاه‏ها را دریافت و انواع پشتیبانی‌ها در این زمینه را دریافت کنند.

مهدی امیدوار سخنگوی هیأت رئیسه و رئیس کارگروه مالیاتی اتاق اصناف ایران نیز در این نشست به برخی دغدغه‌ها و نگرانی موجود در بین برخی صفوف از قبیل حفظ محرمانگی اطلاعات، عدم تحمیل هزینه‌های جانبی بر لزوم آموزش و آگاه سازی صنوف اشاره کرد و آعلام آمادگی کرد اتاق اصناف ایران در راستای پیشبرد و تسهیل اجرای صحیح سامانه مودیان در کنار سازمان امور مالیاتی است.

وی خاطرنشان کرد: به هر میزان که شفافیت بیشتر و مالیات ستانی عادلانه‌تر شود، افراد از قوانین تبعیت بیشتری خواهند داشت.

شایان ذکر است در این نشست نمایندگان سه شرکت معتمد ارایه کننده خدمات مالیاتی نیز ضمن معرفی شرکت‌های متبوع، بصورت زنده چند نمونه صورتحساب‌های الکترونیکی از طریق دستگاه‌های کارتخوان اندرویدی صادر کردند.

منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده