تاریخ: ۳۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۰
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۳۰۴۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رشد ۱۹ درصدی صدور جواز تأسیس واحد صنعتی در خراسان جنوبی

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از رشد ۱۹ درصدی صدور جواز تأسیس واحد صنعتی در استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، احمد آریافر صبح امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۸ فقره جواز تأسیس صنعتی در استان صادر شده که از لحاظ تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد رشد داشته است.

وی گفت: این جواز تأسیس‌ها در زمینه تولید کنسانتره زغال سنگ، مس، سرب، روی، شمش طلا، لعاب‌کاشی و سرامیک، چینی، محصولات بتنی، انواع آجر، تیرچه و اسکلت فولادی، پودر میکرونیزه بنتونیت، تولید درب و پنجره یو پی وی سی، آجر نسوز، آهن اسفنجی، شوینده و ضدعفونی کننده، ابزار و ادوات کشاورزی، یخچال و مصنوعات چوبی و فلزی صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: با اجرای کامل این طرح‌ها پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال برای ۴ هزار و ۶۷۵ نفر به صورت مستقیم در استان فراهم شود. پیش‌بینی می‌شود میزان سرمایه‌گذاری این طرح‌ها ۲ هزار و ۷۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باشد.

آریافر اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۳۱ واحد صنعتی در استان پروانه بهره‌برداری دریافت کردند که برای ۶۳۸ نفر شغل ایجاد شده و یک هزار و ۳۶۳ میلیارد تومان رقم سرمایه‌گذاری این واحد‌های صنعتی است.

وی گفت: هیدروکربن سبک و سنگین، کنستانتره آهن، مصالح ساختمانی سنگین، پودر مکرونیزه بنتونیت، انواع اسکلت فولادی، آهک و دولومیت، اکسید منیزیم، کربنات منیزیم، لوله‌های یو پی وی سی و قیر از جمله محصولات تولیدی این واحدهاست. خراسان جنوبی ۵۶۷ واحد صنعتی دارد که از این تعداد ۴۵۶ واحد فعال و ۱۱۱ واحد تعطیل یا نیمه‌تعطیل است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان همچنین از صدور ۷ فقره جواز تأسیس صنعتی در شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: ۷ فقره جواز تأسیس صنعتی از ابتدای سال جاری در نهبندان صادر شده که در زمینه دانه‌بندی و کانه آرائی آهن، ساخت اتصالات فلزی، محصولات بتنی پیش‌ساخته مسلح و غیرمسلح، منیزیت زینتر شده، بتن سیال و تولید شن و ماسه بوده است.

آریافر بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌های صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال، برای ۸۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد و در حال حاضر ۲۴ واحد صنعتی با اشتغال حدود ۹۶۰ نفر در نهبندان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده