تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۱
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۳۳۰۵۴۳
سرویس خبر : اجتماعی

افزایش فوتی‌های ناشی از حوادث کار/ مرگ کارگر کبودرآهنگی در معدن سنگ

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به افزایش آمار فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سطح استان گفت: در ۹ ماهه امسال ۴۸ نفر در استان همدان بر اثر حادثه ناشی از کار فوت شده‌اند.

به گزارش می‌متالز، دکتر محمد مالمیر با بیان اینکه در ۹ ماهه سال گذشته ۳۳ نفر در حوادث کار جان باختند، اظهارکرد: تعداد مصدومان حوادث کار در سطح استان طی ۹ ماهه امسال ۳۷۲ نفر و در مدت مشابه سال گذشته ۴۲۴ نفر بوده است که کاهش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ریزش آوار در معدن سنگ شهرستان کبودرآهنگ در روز گذشته -شنبه ۳۰ دی- مطرح کرد: متأسفانه مردی ۴۶ ساله در معدن سنگ مهدی‌آباد شهرستان کبودرآهنگ بر اثر سقوط آوار سنگ جان خود را از دست داد.

سرپرست اداره‌کل پزشکی قانونی استان همدان در پاسخ این سوال که چرا فوتی‌های حوادث کار باید به پزشکی قانونی مراجعه کنند؟ توضیح داد: برخی افراد پیش از بروز سانحه به علت بیماری از جمله سکته قلبی جان باخته سپس دچار سانحه می‌شوند که در معاینات پزشکی این موضوع رصد و مشخص می‌شود.

وی ریزش آوار، سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن را از مهمترین عوامل فوت‌های مشابه عنوان کرد و یادآور شد: با رعایت نکات ایمنی می‌توان این حوادث را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده